Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej,

Jag har spelat in instrument från mitt clavinova piano till logic på extern track. När jag sedan spelar upp det spelas det på pianot och inte i högtalarna. På Preferences - core audio har jag ändrat - Output device - Built in output/ och Input device- Built in input - jag har även prövat med mitt externa ljud kort omega lexikon på alternativen.. vilket inte funkar heller. Vad har jag kunnat missa?

En annan fråga:

När jag har sparat filen med instrumenten och sedan stänger ner logic och pianot och öppnar filen på nytt så spelas inte dem instrumenten som spelades in i början utan helt andra instrument??

Väldigt tacksam för svar, har suttit nu i timmar och googlat för att få det rätt

Redigerat av Patti
Annons
Postat

Gissar på att du har spelat in Midi, och att outputen är ställd till ditt piano - vilket gör att midin skickas till pianot som spelar upp ljudet! Du behöver koppla line out från pianot till en line in på ditt ljudkort, om så är fallet, eller om du vill använda ett virtuellt instrument på datorn ställa in rätt instrument i output. Är du nöjd med det som du redan spelat kan du line:a pianot och spela upp midifilen samtidigt som du spelar in det inkommande ljudet, så att du får en ljudfil.

Postat

Gissar på att du har spelat in Midi, och att outputen är ställd till ditt piano - vilket gör att midin skickas till pianot som spelar upp ljudet! Du behöver koppla line out från pianot till en line in på ditt ljudkort, om så är fallet, eller om du vill använda ett virtuellt instrument på datorn ställa in rätt instrument i output. Är du nöjd med det som du redan spelat kan du line:a pianot och spela upp midifilen samtidigt som du spelar in det inkommande ljudet, så att du får en ljudfil.

Jag kopplade ut line out från pianot till line in på ljudkortet, men nu vissas det ingen signal på logic när jag spelar... ?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.