Jump to content
Annons

Bandspelare, hjälp mig!

Recommended Posts

Annons
Postat

Lite svårt när man inte vet vad du ska ha dem till? Eller, jag fattar inte riktigt vad du ska ha en bandspelare till. Den första ser ut som dem som brukade finnas i skolorna förut, inget bra ljud eller något speciellt att komma med. Den andra typen är ju rent av nästan antik, så den förstår jag inte alls vad du ska ha till? Ja, för att den är fin skulle ju vara intressant, väcker gamla minnen.

Postat

Ja, vad ska du ha dem till, den kassettebandspelaren verkar ju helt värdelös.

Den andra rullbandspelaren kan väl vara rolig om man ska spela in och vill ha den sköna bandkompressionen men jag tvekar på att den skulle komprimera snyggt! 😛

Är det rullbandsspelare du är ute efter kan du skaffa pluggar som stimulerar soundet.

Vem orkar sitta och redigera rullband med rakblad? Kan man ens köpa rulllband i Sverige fortfarande? 😄

Postat

Sånt där kan du nog hitta gratis på soptippen, om man ska vara lite sarkastisk. Kasettgrunkan är inget att ha även om den är ny, skitdålig diskant mm. Rullbandaren kommer säkert att bara jävlas o gå för sakta tex.

Skaffa en Zoom H2 eller liknande, då får du allt i ett, både inspelare och mikrofoner alltså. Sen kan du spela in med bravur, om du nu inte tänkt göra en massa pålägg.

Fast haha, du kanske driver med oss? ☺️

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.