Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Under det gångna året har jag, min bror och far vår byggt en friggebod på 15 kvm som vi tänkt använda som replokal och - längre fram - också som studio. Nu är den mer eller mindre färdigställd, vi har i alla fall flyttat ut trumset och förstärkare dit för att testa lite. Inte helt oväntat låter det ganska mycket utåt - främst mot ett av grannhusen, något som vi oroar oss lite för då vi inte gärna vill störa!

Boden är byggd för att vara beboelig året om - vinterisolerad. Det innebär alltså att det redan finns en hel del isolering, men uppenbarligen inte tillräckligt. 😆

Kan tillägga att fönstren faktiskt är några slags specialfönster som är gjorda för att ljudisolera lite extra.

Så, det jag undrar är i vilka banor ni skulle tänka om ni befann er i samma situation - vilken isoleringsmetod som skulle vara smidigast, billigast och inte se ut som att man täckt väggarna med äggkartonger. 😛

Slänger med en liten bild som visar hur det ser ut... Det är inte enormt men det är fan inte för litet heller!

post-22690-007146400 1279311120_thumb.jpg

Annons
Postat

Utan att vara allt för pessimistisk så skulle jag säga att ni nog kan glömma att göra något åt saken efter att ha sett bilderna (lite trångt att bygga ”rum i rum” i detta rum … ).

Postat

Jo, jag vet att det inte är så stort - men "rum i rum" är väl inte den enda metoden som går att använda sig av..?

• 2 veckor senare...
Postat

Rum i rummet kommer bli på tok för litet. Se till att ventilationen, dörrar och fönster är så täta/dämpade det går. Vill ni ändå kunna använda rummet som replokal så kör på digitala trummor och satsa istället på att köpa en hörlursmixer och repa med hörlurar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.