Jump to content
Annons

PT HD,Lynx Aurora, Central station Focusrite octopre

Tormentor

Recommended Posts

Har precis köpt en Lynx Aurora till mitt Pro Tools HD system.

Mitt problem ligger i att jag inte får min focusrite octopre med expansionskort att funka ordentligt via optisk digital anslutning till mitt nuvarande PT HD 96 interface och tänkte sålunda använda den som en 8 kanalers bonus pre amp till triggmickar mm på analog väg.

Jag vill helst komma åt 8+8 analoga kanaler på mitt nya Aurora (de "viktiga" kanalerna) samt (om det går) koppla octopre analogt via mitt 96 interface och slava den under Auroran. (alt via AES men det verkar inte finnas någon vettig kabel till detta)

Är detta möjligt eller finns det en enklare lösning?

Hur gör jag den bästa soppan på dessa råvaror?

1. Lynx Aurora 8+8 analoga, (8+8 digitala via yamaha expansionskort)

2. Pro Tools 96 Interface

3. Fousrite Octo pre (som jag vill ansluta analogt då digitala anslutningen inte är va den borde vara på pro nivå.

4 Central station monitorsystem rackmodellen.

Lycka till, jag får väl beat detecta något eller så till den som kan lösa detta till mej .-)

(OBS jag har en Aurora 16 men bilden är en 8:a)

/Ronny

post-2721-098813800 1279130247_thumb.jpg

post-2721-091689000 1279130258_thumb.jpg

post-2721-004555600 1279130268_thumb.jpg

post-2721-019858800 1279130281_thumb.jpg

Dela på andra sajter

Annons

Bör nämnas att jag installerat ett LT HD kort till auroranså det funkar med PT HD.

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Focusrite octopre har en totalt värdelöst optisk connection som strulat fram och tillbaka så nu har jag löst den med en special lödd kabel via AES 9 pin till 25 pin så man kan väl säga att det vekar ha löst sej.

Jag kopplade 8+8 d analoga via d sub till de specialbyggda digitala 1-8. (octopre)

Och säljer 96:an.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.