Jump to content
Annons

Min byggtråd

Recommended Posts

Minimaskot (oregistrerad)
Postat

Tjeeenare tjenare.

Patrik heter jag och är ny på detta forum.

Jag är 22 år, bor i Bålsta och arbetar som snickare.

Mycket kvälls tid har på senaste tiden blivit spenderad i vår replokal/studio.

Vi har kört på ett par år och haft några lokala band för inspelning...

Det är jag och Simon som stått för "studioverksamheten".

Efter ett par år så fick vi möjlighet att ta över en av Kommunens förfallna lokaler vars det varit en Finsk bastuförening i 15 års tid som dragit sig härifrån.

Vi åkte och kollade på stället, och det var nog bland det äckligaste ställena jag sett.

Men,

Som snickare så ser man ju lite hur det SKULLE kunna bli i lokalen... och efter lite övertalning så tog vi över stället och började riva.. och riva.... och riva lite till.

Och i dagsläget är det helt nyrenoverat och det enda som kvarstår av renoveringen är att elektrikerna ska komma och koppla in allt.

Jag har inga bilder på mig just nu, men ska omedelbart slänga upp lite pics på Min och Simons NYA studio!

Väl mött!

Patrik

Annons
Postat

Håller på att flytta ver grejerna från gamla stället till nya!

Samt håller på sätter upp lite div Akustikskivor...

Eftersom jag inte har några kort på hur det såg ur när det var som värst så lägger ju upp bildera när allt är klart istället...

Förhoppningsvis i helgen!

Är lite tekniska frågor såsom hur vi ska ha det kopplat för att smidigt kunna spela in under rep utan att behöva koppla om för mycket saker...

Men men...

Det är JÄVLIGT nära nu =)

Patrik

Postat

Tjabba igen!

Nu har jag fixat lite bilder, och det grämer mig något så förbannat att jag inte har några bilder från tidigare skede...

Men men,

Här kommer lite bilder iaf =)

BIIIIIILDEEEER! =)

Kommentera gärna!

Mvh

Patrik

Postat

Snyggt bygge. Hur ser planlösningen ut?

Hur klarar ni av att ha spritskåp i repan??? Skulle aldrig fungera med en enda av de bandmedlemmar jag någonsin haft.

Postat

Ska rita upp en planlösning,

Haha spritskåpet... ja... Bra fråga, det kanske blir bortplockat så småning om. Hahah =)

Postat (redigerat)

En riktigt fint skissad plalösning i paint! =)

1279710804_resized.jpg

Det som är markerat i grått är e liten upphöjning där det är flytande golv med stepisolmatta under två st 22mm spånskivor....

EDIT:

Jag glömde ju rita dit rutan.... Rutan är iaf 200x160 cm stor och sitter till vid skrivbordet....

Redigerat av Minimaskot

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.