Anders F Postat 13 juli 2010 Postat 13 juli 2010 (redigerat) Hejsan Gör en uppgift då jag ska spela in en text. Jag ska försöka få det så bra som möjligt utan att använda puffskudd eller liknande. Men nu sitter jag med 2st inspelningar varav den ena har lite mera rum och den andra är lite mindre. Den som är mindre rum i blir ju lite mer "hypad" och puffljuden kommer fram mer. Men det är ju hela tiden en kompromiss. Så vilken tycker du är bäst? Jag vet att s-ljuden är starkaste laget, men man kan ju inte göra mer än att inte förvärra dem. Etersom det är inspelat i ett icke akustikbehandlat rum så är det en viss efterklang i s-ljuden, även att jag försökte få ner diskanten med madrasser, men mer än vad jag gjorde hade nog gjort rösten för dov. JA, vilken hamnar din röst på? Fil 1 Your browser does not support the HTML5 audio tag Fil 2 Your browser does not support the HTML5 audio tag MVH Anders Redigerat 13 juli 2010 av Gizmozis
Anders F Postat 13 juli 2010 Trådstartare Postat 13 juli 2010 (redigerat) Då tycker vi lika iaf 🙂 Ingen perfekt inspelning, men p, b ljud är ändå OK tycker jag. Bakgrundsljud ligger i gränsfall, även så akustiken tycker jag. S-ljuden gjorde att jag inte kunde ha den så kristallklar som man hade velat, men efter noggrann analys så misstänker jag att han som talar får tungan lite bak i munnen så det blir ett litet visselljud samtidigt, det kan ingen mikrofonteknik fixa i ett obehandlat rum. Ultimar tror jag hade varit att ha micken ännu lite längre ifrån, men då måste man ha ett korrekt dämpat rum 🙂 Klarade även ordet foohlishness på båda OK tycker jag. MVH Anders Redigerat 13 juli 2010 av Gizmozis
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.