Jump to content
Annons

Studiobord säljes efter önskan

Recommended Posts

Waltzberger (oregistrerad)
Postat

Jag har efter frekvent sökande här på studioforum funnit att det är många som är på jakt efter

bra, men också billiga studiobord som för den delen inte behöver se alltför billiga ut.

Jag har själv, sen ett tag tillbaks, letat med kriterierna att det skulle för det första rymma en 88-klaviatur,

se någorlunda snyggt ut och för det tredje inte kosta skjortan.

Så med 3 års utbildning som möbelsnickare tänkte jag, vafan, det där bygger jag lika bra själv.

Sagt och gjort, nu är det klart. Jag lånade designen till "monitor-ställen" från "SirThoms" och hoppas han inte känner sig kränkt för detta 🙂

Arbetslös som jag är så tänkte jag sen att, varför inte göra fler bord och sälja till ett bra pris, då jag vet att många har en ekonomi som inte är i topp just nu? Och samtidigt ha något att göra på dagarna, för just nu efter att ha gått hemma i snart ett år, är det just det som känns viktigast.

Jag har dessutom tillgång till ett litet snickeri vilket gör det änmer roligt.

Därför slänger jag ut betet så får vi se om någon nappar.

Upplägget på bordet ser ni på bilderna, undrar ni över något kan ni bara fråga.

Skicka PM om intresse finns.

Prisidé är 2000:- för ett helvitt bord i vitlaminerad spånskiva.

och 2500:- för ett bord med bänkskiva som överdel (beror lite på vilket träslag som önskas).

Utdragsskiva för klaviatur ingår.

Kan även måttanpassa borden en aning.

Bilder:

4d2201064157P83d2.jpg

0a2201075213P40b7.jpg

f82201075248P31c7.jpg

aa2201075308P5764.jpg

Annons
Postat

tack. du får ryta till bara så slänger jag ihop ett när ha-begäret kallar 😄

Postat

Skulle man kunna få måtten på bordet för att kolla om det går in in nya lyan?? 🙂

Isf skulle det vara mycket intressant. Letat länge efter något liknande som inte kostar mer än mitt ljudkort ;P

Postat

Självklart.

Det är ungefär 850mm högt, 1500mm långt och 600mm djupt.

Längden kan jag utan problem justera, likaså höjden.. djupet också men det är lite krångligare.

Men inget är omöjligt 🙂

//Emil

Postat

jajjamensan. bara o höra av dig!

Postat

Otto: Jag kommer hålla till i Ulricehamnstrakten. En bit utanför. Frakt kommer givetvis bli en process i sig och beroende lite på var du bor och så kan jag ev köra det till dig för en mänsklig summa pengar. Men det beror som sagt på. Jag kollar lite på om ja kan skicka dem med något smidigt medel.

Saverman: Ställen är mobila 🙂 Går att flytta hej vilt 🙂

//Emil

Postat

är det inte så att posta saker med typ buss elelr tåg i sverige är hur billigt som helst?

har för mig att farsan skickade en moped från linköping upp till (ursäkta ordvalet) lapphelvetet för bara 400 spänn

men jag kan ha fel

// Dennis

Postat

Tror att bussgods är det allra billigaste och smidigaste alternativet.

Har själv skickat ett par stora högtalare till Umeå.

Gick på under 500 lappen om jag inte minns fel.

Postat

Saverman: Ställen är mobila 🙂 Går att flytta hej vilt 🙂

//Emil

Hur mycket skulle du vilja ha för enbart ett par högtalarställ? De är precis vad jag har letat efter.

Postat

Yes jag skulle också tro att bussgods är billigast.

300-400 i frakt är väl ändå mänskligt kan man tycka.

Saverman: Jag ska kolla på det. PM'ar dig så snart jag kan. Åska och storm har ställt till det i bygden så internet fungerar lite sporadiskt 🙂 Har inte haft nåt på ett dygn ungefär. Behöver ju lite mått och så. Men jag PM'ar som sagt!

Tjoo

Postat

Saverman: Jag ska kolla på det. PM'ar dig så snart jag kan. Åska och storm har ställt till det i bygden så internet fungerar lite sporadiskt 🙂 Har inte haft nåt på ett dygn ungefär. Behöver ju lite mått och så. Men jag PM'ar som sagt!

Tjoo

Gör så!

Postat

Kan bara tipsa om att ett helvitt bord snart är klart och är någon intresserad finns det möjlighet att skicka det med bussgods.

Ska kosta runt 350:-

Peace!

Postat

Babylondays:

Vill du ha mitt personliga råd?

Dra igång en business av det här. Expandera.

Gör inte bra kompletta bord, sälj separata högtalarstativ osv...

Mig veterligen finns det ingen kvalitetsinriktad firma i sverige inriktad på studiomöbler. Jo det finns en - JBMusik.se (JB inredningar) - deras priser vill jag bara skratta åt. De hade nog firmafest när de satte priserna - men visst, de har funnits med länge och alla stora studios köper inredningar av dem.

Men vilket kundsegment är störst nu för tiden? Majorstudios där de stora skivbolagen göder med pengar eller hemstudioanvändaren som gör musik med sin dator? 🙂

Jag får en kvalitetskänsla av din produkt. Du är möbelsnickare och bygger för hand. Starta en liten firma av detta.

När jag behöver nytt bord kommer jag att kontakta dig.

Postat (redigerat)

Absolut..

Jag håller faktiskt i detta nu på att smida mina planer 😉

Planerar, överväger och tänker igenom.

Kollar på maskiner osv, osv.

Absolut, den stora massan är ju "folket" idag.

Finns en uppsjö hemmapulare. Därav säkert en viss efterfrågan.

Låter mkt bra:)

Du är varmt välkommen!

Ha de gött!

//Emil

Redigerat av babylondays
Postat

Härligt att höra

Jo men absolut är det så.

Stora studios släcker ju ner en efter en över hela världen. JB-inredningar kommer få svårt med att kränga sina överprissatta möbler till folk som tänker producera sitt debutalbum hemma i lägenheten

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.