Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har ett problem som jag aldrig haft innan.

Helt plötsligt så hittar inte Sounddiver v. 3.05

min ljudmodul JV1010. Felmeddelandet lyder att "can't find any device". Jag använder M-audios USB midi interface UNO och senaste drivrutinen.

Mitt operativsystem är Windows XP SP 2.

Jag hade tidigare XP SP 3 och testade att ominstallera till SP 2 pga av detta problem men det löste inte sig tyvärr.

Det har alltid fungerat tidigare men sedan vi flyttade till nytt hus och jag kopplade in datorn på nytt så uppstod problemet, jag har faktiskt igång det vid ett tillfälle men det varade endast tills jag stängde av datorn. Nästa gång jag satte igång det så var det samma problem. Jag har förstås ominstallerat både Sounddiver och USB midi drivern ett antal gånger med datoromstart mm mm utan resultat.

Har ni någon lösning?

MVH

David Svensson

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

Sounddiver släppte ju sin support för PC för länge sen så jag skulle nog tipsa om att använda någon annan librarian / Editor för din 1010

De här sidorna har funnits i snart 100 år och dessa har jag själv använt till min 1080.. inte säkert att de funkar för 1010, men kan vara värt ett försök.

Roland JV/ XP site

Synthzone / Roland

Sen finns ju alltid Soundquest

Lycka till

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.