Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hallå!

var på ett rock n roll fik (Knuten) på Fårö förra veckan och slogs av hur mkt jag gillar viss 50-tals rock n roll men hur lite artister jag känner till. gillar när det är väldigt ösigt och lite skitigt och "Keep on knockin´" med "Little Richard" är ett bra exempel på det. även den ngt snällare "Mess around" med "Ray Charles" är väldigt cool och båda borde ha varit väldigt råa för sin tid.

har ni tips på andra liknande artister som inte är lika kända för den som inte är så insatt i genren?

när jag söker på spotify och liknande hittar jag bara mer renodlad rockabilly vilket jag inte är lika förtjust i.

tack

petri

Annons
Postat (redigerat)

Kolla in Eddie Cochran. Han gjorde några rätt röjiga låtar. "Something else" heter en av dem, som jag tror att Sex Pistols gjorde en cover på senare.

Redigerat av The Key
Postat

Tipsar också om Eddie Cochran, trots att det redan är gjort. 🙂 Gene Vincent är en favorit också!

Postat

Kolla in Eddie Cochran. Han gjorde några rätt röjiga låtar. "Something else" heter en av dem, som jag tror att Sex Pistols gjorde en cover på senare.

tack! helt ok men inte så jag får ståpäls.....led zeppelin gjorde oxå en cover på "something else" som är fantastisk

• 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.