debatt Postat 19 september 2010 Postat 19 september 2010 (redigerat) 😐 Redigerat 19 september 2010 av debatt
Jerry P Postat 19 september 2010 Postat 19 september 2010 (redigerat) Jag skulle vara djävligt orolig på ren svenska om den kirurg som skulle utföra en livshotade operation på mig eller någon annan inte var kvalificerad, utan bara hade suttit av en 9-årig grundskola. //:debatt Jag kommer ihåg en artikel för några år sen, som larmade om att de som gick på läkarutbildningen hade så dåliga grundläggande kunskaper i läsning-och skrivning så skolan fick helt enkelt (eller svårt) lägga in extralektioner för att komma till rätta med det. Just för att eleverna skulle kunna tillgodogöra sig informationen på den här nivån. Det jag förundrade mig över, var att dom kunnat komma så långt som till högskolan utan att detta hade upptäckts 🤪 . Och sen, hemska tanke, felaktigt skrivna recept och missuppfattning av utbildningsinformation som leder till felbehandling. Vet inte hur det gick sen. Redigerat 19 september 2010 av Jerry P
Jerry P Postat 19 september 2010 Postat 19 september 2010 Hittade det här inlägget till valdebatten 😄Min länk
debatt Postat 19 september 2010 Postat 19 september 2010 Där jag bor finns det 40 partier att välja på till Riksdagsvalet, 47 till Landstingsvalet och 52 till Kommunalvalet. Får se vad lotten visar vid 19-tiden.
Demonproducenten Postat 20 september 2010 Postat 20 september 2010 Så det är bara hög lön som borgar för att kirurgen gör ett ok jobb alltså. wow 🙂 du fattar verkligen inte.... det är inte lönen, det är den kunskap å färdighet han/hon tillskansat sig som kostat både tid energi å reda pengar om inte det finns en lön som väger upp detta - vem förväntar du dig då ska investera i detta? inte du själv iaf?
Demonproducenten Postat 20 september 2010 Postat 20 september 2010 Avlönade arbetsinsatser är ju det som lägger grunden till det som ibland kallas för riskkapital. som betalas av vem? kapital blir för övrigt inte riskkapital förrän man är villig att riskera det dom allra flesta avlönade är inte villiga att riskera sitt kapital men man förväntar sig att andra ska göra det å i många fall förväntar man sig också ha rätt till del av avkastningen på kapitalet
SadamJR Postat 20 september 2010 Postat 20 september 2010 wow 🙂 du fattar verkligen inte.... det är inte lönen, det är den kunskap å färdighet han/hon tillskansat sig som kostat både tid energi å reda pengar om inte det finns en lön som väger upp detta - vem förväntar du dig då ska investera i detta? inte du själv iaf? Så förfärligt hög är väl inte kostnaden för kirurgen. Utbildningen är gratis, och studieskulder har de flesta idag.
Demonproducenten Postat 20 september 2010 Postat 20 september 2010 Så förfärligt hög är väl inte kostnaden för kirurgen. Utbildningen är gratis, och studieskulder har de flesta idag. tid energi å reda pengar och givetvis handlar inte diskussionen endast om kirurger
debatt Postat 20 september 2010 Postat 20 september 2010 Så förfärligt hög är väl inte kostnaden för kirurgen. Utbildningen är gratis, och studieskulder har de flesta idag. Tyvärr har vi haft en situation i Sverige där Högskolestudier inte lönat sig. Jag vill införa en studielön till studerande.
ake Postat 21 september 2010 Postat 21 september 2010 Säga vad man vill om Sd men de vet iaf vad de vill med kulturpolitiken Sverigedemokraterna vill stärka kulturarvet och är beredda att skjuta till en halv miljard kronor. Det blir hembygdsföreningar, folkdanslag, spelmanslag, Riksantikvarieämbetet och olika museer som får dela på pengarna, uppger Sveriges Radios "Kulturnytt". Partiet vill också avveckla det statliga stödet till kultur som syftar till att chockera, uppröra eller provocera. I stället vill man ha en mer bred och folklig kultur. För att man ska kunna avgöra var gränsen går föreslår man en mer centralstyrd kulturpolitik. – Ett större inslag av styrning utifrån vad man bedömer vara konstruktiv, positiv och samhällsnyttig kultur, säger Sverigedemokraternas Mattias Karlsson till "Kulturnytt". http://www.dn.se/kultur-noje/nyheter/sd-vill-ha-mer-styrd-kulturpolitik-1.1174439
Dingbats Postat 21 september 2010 Postat 21 september 2010 Partiet vill också avveckla det statliga stödet till kultur som syftar till att chockera, uppröra eller provocera. I stället vill man ha en mer bred och folklig kultur. Det känns för mig ännu värre än deras invandringspolitik.
Demonproducenten Postat 22 september 2010 Postat 22 september 2010 Säga vad man vill om Sd men de vet iaf vad de vill med kulturpolitiken http://www.youtube.com/watch?v=Cf8U5vrCI6A&feature=related raka besked från deras kulturpolitiske talesman
nattvaktaren Postat 22 september 2010 Postat 22 september 2010 Partiet vill också avveckla det statliga stödet till kultur som syftar till att chockera, uppröra eller provocera. I stället vill man ha en mer bred och folklig kultur. Det skulle kunna vara Göran Hägglunds ord. Verklighetens folk visade sig dock vara färre än sex procent.
Fidden Postat 22 september 2010 Postat 22 september 2010 om jag tvingades rösta på antingen sd eller kd hade jag nog fått problem... det är ju samma parti. fast det ena hatar bögar och det andra muslimer.
Valle Postat 22 september 2010 Postat 22 september 2010 om jag tvingades rösta på antingen sd eller kd hade jag nog fått problem... det är ju samma parti. fast det ena hatar bögar och det andra muslimer. Menar du att du är bög och muslim? Varför skulle det vara ett problem?
Fidden Postat 22 september 2010 Postat 22 september 2010 Menar du att du är bög och muslim? Varför skulle det vara ett problem? vadå, är 95% av sveriges befolkning muslimer? (väljer att inte dra kd-parallellen här, eftersom de 94% som inte röstade på kd inte är lika förbannade) Din logik är inte direkt ofelbar xD
Valle Postat 22 september 2010 Postat 22 september 2010 eftersom de 94% som inte röstade på kd inte är lika förbannade Förbannade på vad?
Fidden Postat 22 september 2010 Postat 22 september 2010 Förbannade på vad? på att sd hamnade över 4%
Valle Postat 22 september 2010 Postat 22 september 2010 på att sd hamnade över 4% Vilka 6% är förbannade på att SD hamnade över 4%?
Demonproducenten Postat 23 september 2010 Postat 23 september 2010 om jag tvingades rösta på antingen sd eller kd hade jag nog fått problem... det är ju samma parti. fast det ena hatar bögar och det andra muslimer. vem hatar V å mp då?
debatt Postat 23 september 2010 Postat 23 september 2010 Ingen hatar någon. Det är ett för starkt ord.
BurninSven (oregistrerad) Postat 23 september 2010 Postat 23 september 2010 Evolutionsteori: Jätte täta utomjordiska väsen nedsteg på planeten Tellus. De rikedomar de medförde hade på något gudomligt och för oss oförståeligt sätt liksom bara blitt till. Således ger detta att kapitalenhet inte behöver en koppling till en fysisk arbetsinsats för att uppstå. Det är fortfarande dock lite problematiskt att exakt definiera sambandet innehav utveckling då de försök att placera en sedel eller till och med ett stycke ädelmetall på en potatis ännu inte lett till att den påbörjat mångfaldigande eller ens visat antydan till tidigare lagda groddutväxter.
debatt Postat 23 september 2010 Postat 23 september 2010 Det är helt riktigt att grödor ger vinst och inte tvärtom. I övrigt är väl inte evolutionsteori något jag tror på.
Demonproducenten Postat 23 september 2010 Postat 23 september 2010 Ingen hatar någon. Det är ett för starkt ord. älskar är ett lika starkt ord ingen älskar alltså någon med din logik
debatt Postat 23 september 2010 Postat 23 september 2010 älskar är ett lika starkt ord ingen älskar alltså någon med din logik Ja, att tycka mer eller mindre om är bättre ordval. En del säger t.o.m. att de älskar köttbullar, det är så fel!
Demonproducenten Postat 23 september 2010 Postat 23 september 2010 (redigerat) Ja, att tycka mer eller mindre om är bättre ordval. En del säger t.o.m. att de älskar köttbullar, det är så fel! fel är ett så starkt ord ingen har egentligen fel om nånting Redigerat 23 september 2010 av Demonproducenten
debatt Postat 23 september 2010 Postat 23 september 2010 fel är ett så starkt ord ingen har egentligen fel om nånting Jo, oftast har alla fel.
Dingbats Postat 23 september 2010 Postat 23 september 2010 Nu tycker jag att vi gemensamt i denna tråd sjunger We Shall Overcome.
Demonproducenten Postat 23 september 2010 Postat 23 september 2010 Nu tycker jag att vi gemensamt i denna tråd sjunger We Shall Overcome. vad sägs om var å en?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.