Jump to content
Annons

Tormentor

Recommended Posts

Någon mer som börjar tvivla på att DFHS är lösningen till alla världens problem?

Pukorna har alldeles för få velocity lager.

Du måste bounca hela setet för att få det i cynk så att bara bounce om t-ex. virveln är bara att glömma.

(Det går men inte i riktig synk om vi pratar pro. nivå)

Detta medför att det inte går att blanda två snare-ljud.

(om man inte laddar in ljuden i Reason men då är DFHS bra ett samplingsbibliotek)

Pressvirvel ? Glöm...

Den så kallade humanize knappen gör bara att vissa två-fyror blir för klena och du måste rätta med "tab to trancient" med ett bra slag. (ännu mer pill)

Semi knappen som ska to bort "mashinegun-effekten".. i ärlighetens namn hör du någon skillnad? Nä, tänkte väl det .. det funkar helt enkelt inte!

Kanske vaknart på fel sida...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nä, nu har jag vaknat. 😄

Helt ok för den vanlige låtamkaren som sitter med Cubase.

Jag har inte hört lika många proffs som jublar över DFHS som hemmapulare...

Link to comment
Dela på andra sajter

(Det går men inte i riktig synk om vi pratar pro. nivå)

🙂

Antingen är det synk eller så är det osynk.

Har väl inte så mycket med "pro-nivå" 😄 att göra?

Redigerat av Dumb Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har då hört plattor som låter riktigt bra som är gjorda i både DFH1 och DFHS.

Själv använder jag det dock mest för att få ett bra ljud utan att behöva spela trummor själv (vilket jag inte kan)

De gånger jag spelar in med det brukar jag alltid blanda det triggade ljudet med akustiskt och blir därigenom av med machineguneffekten..

(de gånger jag inte blandar trigg och akustiskt gäller det att gå in och manuellt ställa in velocitynivåer för varje slag.... ack så tidskrävande....)

DFHS är knappast lösningen på världen problem, men det är den bästa mjukvarulösningen för trummor jag provat hittills. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har då hört plattor som låter riktigt bra som är gjorda i både DFH1 och DFHS.

vilka då?

Astral Doors - Of the son and the father är ett exempel.

Och den är gjord med DFH 1.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade jag haft utrymme och pengar så hade jag gärna tagit ett riktigt trumset, och en riktigt jädra grym trummis. Men sitter man hemma med en stram budget och pular framför datorn så funkar det riktigt bra. Har testat en massa olika alternativ, men DFHS slår allting annat, enligt mitt tycke. Men nu är jag bara en glad amatör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du har en konkurrerande produkt i bakfickan att promota kanske? 😳

😆

Oavsett om så är fallet så är jag alltid ärlig.

Jag ÄLSKADE DFHS när den kom, men ju mer jag håller på med den ju mer saker hittar jag som jag inte är nöjd med men det gäller iof alla program.

Det ska bli mycket intressant att se vad Toontrack killarna visar upp på NAMM mässan, kanske kommer en ny version med allt jag saknar och då kommer jag att promota den verbalt också, det lovar jag!

Min filosofi är att det inte finns ETT program som täcker allt, du behöver MINST två pluggar elller tre...

Inte ens min Ddrum 4 som jag älskar är fulländad även om den förmodligen är den bästa inom sitt område.

Att ge kostruktiv kritik är bara bra för då får vi konsumenter förhoppningsvis de pluggar som vi vill ha dem i framtiden.

Kan man ju önska iaf... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...