kenjoswe Postat 8 juli 2010 Postat 8 juli 2010 Hej alla, Hur får man Cubase 5 att ta emot signal på flera kanaler från Superior Drummer? Jag kan se via 'Mixer' i Superior Drummer att signal skickas på fler kanaler. 'Activate all outputs' från VST-racket, är ikryssat. Ändå är det bara signal från kanal 1/2 i Cubase. Vad behöver jag göra för att kunna ta emot alla Superior drummers kanaler? Kent J
kenjoswe Postat 9 juli 2010 Trådstartare Postat 9 juli 2010 Skicka ett till manualen. Det var det sämsta svaret jag fått - någonsin.
Radiobrutta Postat 9 juli 2010 Postat 9 juli 2010 Ja det funkar. Toontrack har videofiler med exempel på sin hemsida om du loggar in där. Vet inte om det finns exempel till Cubase men det finns till Logic och Digital Performer som jag använder. Har gjort det ganska ofta. Man ställer SD mixern i multiläge.. sen skapar man AUX tracks i sitt DAW och väljer de resp SD kanalerna som input på resp AUX kanal. Der är lite att ställa in men det funkar fint.
kenjoswe Postat 9 juli 2010 Trådstartare Postat 9 juli 2010 Man ställer SD mixern i multiläge.. OK! Men hur ställer man SD mixern i multiläge? Jag kan inte se en sådan kontroll. Kent J
D200 Postat 9 juli 2010 Postat 9 juli 2010 Längst ner till vänster i SD-fönstret tror jag det finns, eller om det är när man har mixern uppe...nere till vänster. Där kan man välja multichannel och då routas de till olika istället för St 1 eller vad den heter...
kenjoswe Postat 9 juli 2010 Trådstartare Postat 9 juli 2010 Längst ner till vänster i SD-fönstret tror jag det finns, eller om det är när man har mixern uppe...nere till vänster. Där kan man välja multichannel och då routas de till olika istället för St 1 eller vad den heter... Sorry, jag kan inte se denna kontroll.
D200 Postat 10 juli 2010 Postat 10 juli 2010 Om du ser pilen jag gjort, där högerklickar du så får du upp en massa outputs och i mitten på rull-listen så står det Multichannel. Klicka där så får du dem till olika kanaler och då är det bara att välja Activate all outputs i racket, eller så många du nu behöver. Hoppas det funkar!
kenjoswe Postat 11 juli 2010 Trådstartare Postat 11 juli 2010 Om du ser pilen jag gjort, där högerklickar du så får du upp en massa outputs och i mitten på rull-listen så står det Multichannel. Klicka där så får du dem till olika kanaler och då är det bara att välja Activate all outputs i racket, eller så många du nu behöver. Hoppas det funkar! Tack nu funkar det! Kent J
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.