Jump to content
Annons

Neko's addiction 59 (Rätt låt nu.....)


Neko

Rockar vi?  

36 röster

  1. 1. Rockar vi?

    • Som faen
      2
    • Japp!
      10
    • Lite grann
      14
    • Inte särskilt
      1
    • Typ inte alls
      3


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Neko's Addiction 59

* ARTIST/GRUPP: Neko och Addic 59

* GENRE: Synthmetal? Eh?

* LÅTLÄNGD: 3:17

* KOMPOSITÖR: Neko & Addic 59

* PRODUCENT: Neko

* EV. MEDVERKANDE: Addic 59

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.51

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK: Nytt?

Kommentera allt. Mix, om det är bra eller kass vi vill veta. 🙂

Nu är det till och med rätt låt som ligger uppe och inte nån 80tals syntlåt. Här är det mer gitarrer och dunka dunka.

Hänvisar nu till nya mixen

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hmm..

själva mixen är jag inte redigt förtjust i.. eller så.. mer fläsk.. kanske lite mer ös i trummorna och så.. kanske lite mer uppkrutade vanliga trummor?

men det kanske är tänkt att det ska vara så.. det ligger ju förmodligen en tanke bakom det hela så jag ska väl inte spy ur mig för mycket som jag bara får skit för sen över msn.. 🙂

hehe

men lite mer slående melodier eller vad man ska säga.. så man redigt sugs in i låten..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. som jag sa till Kenny, lite väl glatt kanske för o vara Rammstein utmaning! hehe o jag saknar helt klart gitarrerna! 🙂 sånt brukar ju Kenny vara duktig på. Men annars är det ju rätt soft!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh... HELT FEL länk låt ute på nått vis. Fixat nu!! 😄

Så det kan bli... skumt... 🙂

Tyckte allt att kommentarerna på sina håll var lite märkliga. Men som sagt, vi prövar igen! Kom igen nu, slakta oss på nytt! 😛

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Skön känsla på det här grabbar, speciellt gitarrerna och sången! 🙂

Men jag tycker det hihatsen känns lite mesiga mot resten av arret, och sen skulle det nog vara trevligt med nåt break som bryter av mot resten av låten. Stråkar? Höja volymen på sången?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön känsla på det här grabbar, speciellt gitarrerna och sången! 🙂

Men jag tycker det hihatsen känns lite mesiga mot resten av arret, och sen skulle det nog vara trevligt med nåt break som bryter av mot resten av låten. Stråkar? Höja volymen på sången?

Jo det är väl det som borde förändras. Och jag saknar också nån crash som avstamp.

Finns det något mer som skulle kunna förbättras?

Jag måste säga att detta var ett av dom roligaste experimenten som jag har deltagit i =).

Bra jobbat Neko =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt så schysst....

Jag skulle efterlysa lite svängigare trummor. Rejält processade live-trummor a'la senare Front 242, kanske...?

Om jag ska fortsätta att önska så skulle jag även vilja ha ännu tyngre gitarrer, fetare och vassare synthar, och mer melodi i sången...

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi ska se vad som kan göras. 🙂 Kul var det att sitta i alla fall, Sången var lite jobbig att fixa, nån som kan sjunga lite lagom elakt och lust att bidra? Min hals gillade inte det där "sjungandet".

Elakare hihats, grymmare beats och drums, mer fläsk i guror. För att summera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Elakare hihats, grymmare beats och drums, mer fläsk i guror. För att summera?

Häftigt Neko, trodde inte alls du sysslade med sånt här. 😛

Tungt och bra. Du har summerat själv så det lämnar vi.

Men som sagt en elak sångare med en orcher-kör skulle vara toppen på tårtan.

Sedan måste ni lägga ner krut på slutet, det är ju liksom det sista man har ringande i öronen när låten klingat ut, så slutet måste vara mäktigt. Det här slutet var.....dåligt 😉

Neko + Addiction 59, en helskum kombination som blev nå't riktigt bra!

Har en arbetskamrat som är ett super-Rammstein-fan, ska be henne lyssna om ni rular megafett eller suger hårigt. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägger till att jobba på slutet. Får se hur det bäst ska genomföras, känner att jag har lite brister där. Addic får fila lite han med 😉 Skoj samarbete, men har faktiskt gjort en liknande låt innan, men med VG. Det lät å andra sidan rätt mycket apa om man jämför med addics feta guror.

Tackar för kommentarerna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow, helt klart coolt. 😉

Allt, som bör ändras har sagts, så jag säger ingenting.

Mer än att det var bra men kan bli bättre.

Trevligt samarbete iaf, jävligt kul att det blir en massa samarbeten nu när det forumet kommit upp 😉

Puss på er.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött musik sånt diggar jag för att vara Hård Rockare,

men jag efterlyser mer tyngd på gittarerna och

instämmer med slaptap mer elak elbas i botten.

Gött Producerat 😉

Zando.

Link to comment
Dela på andra sajter

®offe Helskum kombination? Äsh. Och vad sa rammsteinfanet?

denton Inga Waldorfar i huset, men trummorna ska vi kanske kunnna fixa.

osiris Då får vi slita lite i det så att det blir bättre då! 😉

Elton Sång.. hmm. jag får jobba allmänt mer på den tror jag... om ingen ställer upp?

slaptap Tackar, lust att spela in?

Zando Elbasen igen... lust att spela in? 😉

Tackar tackar för alla kommentarer! Sporrar mig till att sitta lite till och se vad som kan förbättras, alternativt ta lärdom och göra fler låtar i samma stil.

Link to comment
Dela på andra sajter

slaptap Tackar, lust att spela in?

Har faktiskt gjort en liten snutt, en riktig skitig elbas med brus, knaster, bandskrammel, stränggnissel, klippt jordkabel, nerstämd, otajt fingerspel etc etc... 😆

Min ftp-client gillar inte min fantastiska lina (29 Kbps) riktigt, men så fort den är klar kan ni hämta "länk borttagen" här. 😳 Elakare och skitigare än så här blir det knappast.

edit: ugly bass-filen borttagen...

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

slaptap Tackar, lust att spela in?

Har faktiskt gjort en liten snutt, en riktig skitig elbas med brus, knaster, bandskrammel, stränggnissel, klippt jordkabel, nerstämd, otajt fingerspel etc etc... 😆

Min ftp-client gillar inte min fantastiska lina (29 Kbps) riktigt, men så fort den är klar kan ni hämta ugly bass här. 😳 Elakare och skitigare än så här blir det knappast.

Haha wöw det var garanterat lortigt =). Ladda hem Mp3ann och lägg en bas eller nåt?

Eller om du spelar in basen och skickar waven till neko?

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha wöw det var garanterat lortigt =). Ladda hem Mp3ann och lägg en bas eller nåt?

Eller om du spelar in basen och skickar waven till neko?

Ugly bass-mp3:an ÄR gjord för "Neko's addiction 59". Basen är så skitig så att Neko kan konvertera den till wave utan kvalisortförlust. Längden gör att den passar rakt in i Nekos sequenserprogram. Men den är kanske för skitig? Jag har inte EQ:at eller nånting. Tog bara bort värsta bruset, men där är kvar så det räcker och blir över. Som tur är så drunknar det i ljudbilden (iaf hos mig). 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi ska se hur det blir när jag importerar. Verkar lovande. 😳 Kan klippa lite i det på sina håll om det inte funkar. Är det ok?

Ska nog bli fint detta ska ni se. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha wöw det var garanterat lortigt =). Ladda hem Mp3ann och lägg en bas eller nåt?

Eller om du spelar in basen och skickar waven till neko?

Ugly bass-mp3:an ÄR gjord för "Neko's addiction 59". Basen är så skitig så att Neko kan konvertera den till wave utan kvalisortförlust. Längden gör att den passar rakt in i Nekos sequenserprogram. Men den är kanske för skitig? Jag har inte EQ:at eller nånting. Tog bara bort värsta bruset, men där är kvar så det räcker och blir över. Som tur är så drunknar det i ljudbilden (iaf hos mig). 😆

Haha jo vi kan ju prova iaf. Krockar det så provar vi med en ny =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...