Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hallå,

jag har försökt hitta en passande avdelning att posta detta i, "samarbeten" var det närmaste jag tyckte att den passade i. Men det passar inte där, så jag tar väl och testar här i Allmänt så får jag kanske skapa ett arbetstillfälle för en moderator istället 🙂

Nåja, till ämnet.

Jag har precis flyttat till Stockholm från Gävle och det här med replokaler fungerar helt annorlunda här, mot för Gävle. Här verkar det vara väldigt dåligt med lokaler (främst som tillhandahålls av de olika förbunden) där man kan ha sin egna utrustning i. Alla verkar vara försedda med backline och det finns endast något/några enstaka tillfällen i veckan/månaden att repa på. För någon som vill syssla med att lira i band på mer än en hobbynivå, så behöver man ju kunna repa lite mer och speciellt med sin egna utrustning. I Gävle var det nästan tvärtom, massor av lokaler som man var tvungen att ha sin egna utrustning i och bara någon enstaka lokal med backline.

Hur ska man gå tillväga här i Stockholm för att hitta en lokal som man kan ha sina egna grejer i?

Att dela lokal är självklart inget problem, så länge det får plats med två trumset.

Tack på förhand!

Mvh Alekks

Redigerat av alekks
Annons
Postat (redigerat)

Hej Alekks :rolleyes:

Jag flyttade till Sthlm från Gävle, för 20 år sedan & gjorde samma upptäckt.

Fler musiker som konkurrerar, inte bara med varandra, utan med en massa folk som vill ha lediga lokaler till annat.

Här sker mycket genom kontakter, på alla plan, inte bara gällande replokaler. Man får vara beredd att ta sig utanför

stan, annars är de lokaler som finns många ggr väldigt dyra. På replokaler.se finns en del lokaler som är utan backline,

men där kanske du redan kollat? Ställ dig i kö hos studieförbunden, på en sådant ställe, som du/ni vill ha.

Fortsätt att kolla på nätet, sätt ut annons på sociala forum, som når många och jaga fastighetsägare, med blåslampa!

Konkurrensen är svår i huvudstaden, men allt går, utom små barn & tennsoldater!

Lycka till! 😄

Redigerat av Totmusic

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.