SkunkFunk Postat 6 juli 2010 Postat 6 juli 2010 Har kört demon till PSP VintageWarmer2 ett tag och har bestämt mig för att köpa den. Trodde den fungerade till ilok, men i senaste versionen så verkar de ha tagit bort stödet och ger nu bara ut licensnycklar. Jag må vara ensam om att gilla dongelkonceptet, så att man kan flytta licenserna smidigt mellan olika datorer, men nu går ju inte det. Frågan är då, om jag köper pluggen, kan jag installera den på båda mina datorer? Vet att det kanske bryter mot användaravtalalet, men om jag faktiskt betalar dryga tusenlappen för grejerna borde jag ju kunna använda det på ett sätt som passar mig. /SkunkFunk
Claes Holmerup Postat 6 juli 2010 Postat 6 juli 2010 Det är nog säkrast att skicka ett mail till PSP och fråga. De brukar svara ganska snabbt. Jag har iLok-skydd, men jag har inte uppgraderat till den nya VW ännu... Jag tycker också bättre om nycklarna, än challenge/response-koder, eftersom man slipper trassel när man uppgraderar datorn på olika sätt - så det är verkligen trist att de inte har en iLok-version. Jag hade egentligen hellre betalat mer för iLok-versionen, än kört med koder, men man får ju inte alltid vad man önskar... 🙁
gumpbert Postat 6 juli 2010 Postat 6 juli 2010 Det funkar bra att ha den installerad på flera datorer. Jag ogillar allt vad donglar heter, så jag har köpt varianten med vanlig licensnyckel, och har den installerad både på min stationära och min bärbara dator. Har aldrig testat köra båda samtidigt, men var för sig funkar de utmärkt iaf.
SkunkFunk Postat 6 juli 2010 Trådstartare Postat 6 juli 2010 Tack för snabba svar! Nej självklart så kommer jag inte behöva använda båda datorerna samtidigt, men jag vill ju kunna växla mellan stationär och bärbara beroende på vad jag befinner mig 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.