Jump to content
Annons

Vilken låter bäst?  

11 röster

1. 1. Vilken låter bäst?

• * första snutten
      3
    • * andra snutten
      5

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN:Hmm

ARTIST/GRUPP:Her Whisper

GENRE:Metal

LÅTLÄNGD:50 sec

KOMPOSITÖR:Her Whisper

PRODUCENT:****

EV. MEDVERKANDE:****

FORMAT: mp3

STORLEK: 1mb

STATUS: Test

LÅTLÄNK:

Har två snuttar på låtar vi i bandet har spelat in på olika ställen. Skulle va kul att höra vilken ni tycker låter bäst.

Det är bara mix och ljudmässig jämförelse, alltså inte arr och dyligt.

Annons
Postat

det är mer tryck och bredd i den andra mixen.. lite fetare ljudbild.. så nr 2

Postat

Man tackar för svaren.

Lite kul att endel tycker att den andra snutten låter bättre än den första då det är jag som har spelat in den:)

Och den första är inspelad i en 10 miljoners studio (Studio Fredman)!

Postat

trodde det skulle vara samma låt i två olika mixar, så det är lite svårt att jämföra endast mixningen. men tvån låter ändå bäst.

Postat
Man tackar för svaren.

Lite kul att endel tycker att den andra snutten låter bättre än den första då det är jag som har spelat in den:)

Och den första är inspelad i en 10 miljoners studio (Studio Fredman)!

förvånar mig inte ett skvatt med tanke på att första delen lät avsevärt mycket bättre än andra 😆

denton (oregistrerad)
Postat

Jag tycker att den första var den bästa.

Lite iron maiden över den

Postat

Synd att första delen saknade bettet som fanns i andra...1:an hade nada midrange..det var som en slät sockerbulle... men 2:an var mer kantig..njae..lägg på mer mid på 1:an och du är hemma...

Så 1 får det bli

Postat

1an låter som en bra mycket äldre inspelning än 2an. Stör mig på bastrumman. Klicket ligger i en jobbig frekvens. Dock låter reverben bättre i 1an (även om det kanske är lite för mycket). 1ans crash-cymbaler låter inge vidare. Vad hade han för mikar på överhänget? Låter som stormembranare. Helt fel när setet ska låta hårdrock tycker jag.

Men tycker 2an låter bättre överlag faktiskt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.