robbie Postat 5 juli 2010 Postat 5 juli 2010 Hejsan! Passar väl på att lägga min första tråd här, Hoppas jag postar rätt annars får admin gärna lägga den på passande plats. Jag håller på att producera lite Dirty Dutch house och såg ett klipp på youtube och han använder sig av ett ljud som han kallar "air sound" problemet är att han i videon använder FL Studio och jag har försökt leta i logic och på nätet för att få till det liknande ljudet men det går inte. så väldigt tacksam för all hjälp. Börjar med den effekten vid ca2:22 Tack på förhand Mvh Robert
D200 Postat 5 juli 2010 Postat 5 juli 2010 Det är bara brus han använder...nån av Logics syntar ska ha det att välja istället för en sågtand eller andra vågformer...sen sidechainar du bara det mot en kick eller vad som helst egentligen.
MDM Postat 7 juli 2010 Postat 7 juli 2010 Tänkte på just detta här om dagen när jag lekte med synthen och såg noise 🙂 underbart!
hegobald Postat 7 juli 2010 Postat 7 juli 2010 (redigerat) .. Snackar innan jag lyssnat ju.. air sound.. Luft ljud.. Han men ljudet av brus helt enkelt.. Sorry.. Redigerat 10 juli 2010 av hegobald
robbie Postat 13 juli 2010 Trådstartare Postat 13 juli 2010 hegoblad: Jag satt och grejja o grejja hissen gick inte ända upp mig heller när jag läste vad du skrev, det är inte lätt ibland 🙂 ardic: Tack så jätte mycket. Mvh Robert
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.