Jump to content
Annons

Överskattade låtar...


tomazopantera

Recommended Posts

Annons

Det mesta som Håkan Hellström och Kent har gjort är otroligt överskattat.

EDIT:

Och Nic & the familys - Hej Hej Monika. Dem ligger typ i samma kategori som Håkan och Kent.

Redigerat av Tokas
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Allt som elvis har gjort är klart överskattat =)

Det finns ett undantag, 'Mystery Train' som han spelade in i Sun Studios innan han skrev på för RCA. Den är grym!

& In The Ghetto.

För övrigt är hela Bob Dylans backkatalog oerhört överskattad.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Så gott som hela den Amerikanska hip hop genren varje fall den kommersiella delen som man hör och ser på Z-TV och MTV är grymt överskattad, ett gäng talanglösa afroamerikaner som står och rimmar hjärndöda texter klädda i gymnastik kläder med lite mer eller mindre nakna tjejer runt om kring sej.

Link to comment
Dela på andra sajter

LENA PH !!!

"Mitt namn e lena philipsson, inte regina lund eller nån"

@#%¤½§

Denna eviga plåga, avskyr verkligen Lena Phs musik. Det blir inte bättre av att recensenterna ger henne höga betyg 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Så gott som hela den Amerikanska hip hop genren varje fall den kommersiella delen

Lite kul att du lyfter fram en hel genre som överskattad. Av vem, hiphoparre?

Sen är det lite orättvist att jämföra kommersiell och okommersiell musik eftersom de inte alls har samma förutsättningar. En musikaliskt överskattad kommersiell låt går också att se som en kommersiell och marknadsföringsmässig succé.

Överskattad okommersiell musik... Finns det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det mesta Beatles gjorde efter Rubber Soul är ganska överskattat.

Bra, visst, men inte himla fantastiskt.

Fanns gott om samtida orkestrar som var skickligare låtskrivare och mer experimentella än Beatles. Inga hade så fin marknadsföringsapparat dock. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Det mesta Beatles gjorde efter Rubber Soul är ganska överskattat.

Bra, visst, men inte himla fantastiskt.

Fanns gott om samtida orkestrar som var skickligare låtskrivare och mer experimentella än Beatles. Inga hade så fin marknadsföringsapparat dock. 😏

jag tycker tvärt om

Link to comment
Dela på andra sajter

Det mesta Beatles gjorde efter Rubber Soul är ganska överskattat.

Kul perspektiv! 😆 Har precis läst 'En revolution i huvudet' och upptäckte att majoriteten av Beatles låtar spelades in efter Rubber Soul.

Förresten, när jag tänker efter så var det ju en massa covers på plattorna de första åren. Räknar du med dom då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det mesta Beatles gjorde efter Rubber Soul är ganska överskattat.

Bra, visst, men inte himla fantastiskt.

Fanns gott om samtida orkestrar som var skickligare låtskrivare och mer experimentella än Beatles. Inga hade så fin marknadsföringsapparat dock. 😛

Det mesta dom gjorde INNAN rubber soul är klart överskattat! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Danny; Bob Dylan må vara en bra poet, men som pop/rock-artist är han OTROLIGT överskattad. Just för att kritiker hyllar honom för allt han gör och för att han hamnar överst på viktigaste-listan oavsett om det är Rolling Stone, Aftonbladet eller NME som gör den. För mig är dom riktigt stora artisterna dom som lyckas med både text och musik och kanske tillochmed framträdande. Här är har väl Bobban i sånt fall bara ett rätt av dom.

Bob tar priset på min lista, som spontant ur huvudet ser ut så här:

1. Dylan

2. Costello

3. REM

4. Lasse Winterdäck

5. Dream Theatre (kom igen - kill me alla DT-nördar!! 😠 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Det mesta som Håkan Hellström och Kent har gjort är otroligt överskattat.

EDIT:

Och Nic & the familys - Hej Hej Monika. Dem ligger typ i samma kategori som Håkan och Kent.

Samma kategori? 😠

Det enda som är likt mellan de tre artisterna är att de sjunger på svenska 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, när jag tänker efter så var det ju en massa covers på plattorna de första åren. Räknar du med dom då?

Njae, det var väl snarast dom där fantastiska in-your-face-dängorna jag tänkte på; I Wanna Hold Your Hand, She Loves You, Help och så vidare.

Då var Beatles ett (av många) bra popband.

Sedan tappade dom lite fokus tycker jag, spelade hellre sitar än skrev bra popdängor och tramsade hellre med baklängestejper än turnerade.

Visst finns det massor av bra grejer efter 66, men inte motsvarande den hajp Derek Taylor fixade - och som Macca/ Emi fortfarande surfar på.

Brian Wilson skrev snyggare låtar, Ray Davies skrev bättre texter och Syd Barrett var coolare, ändå är det Beatles alla i hela världen tänker på först när man pratar 60-talspop.

Så tycker jag.

Låt steningen börja. 😠

Redigerat av Dumb Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Lars winnerbäck e kungen av överskattning. Kommr nog aldrig förstå grejen med honom.

Skulle kunna dra av majoriteten i några genrer också men då går det över överskattning till en fråga om att det inte faller mig i smaken bara :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

Beatles var ju skitkassa och intetsägande under sin popnördsperiod. Det enda stora plusset de hade i kanten var väl stämsången men det fixade både Byrds och Beach Boys bättre. 😠

Efter 1965 svänger det till något bättre. Jag gillar 60-tals psykedelian och där är Revolver en jäkla skön platta. Likaså är sitar är ett skönt instrument och används på tok för lite i dagens rockmusik. TSOOL var ju på ett tag men den senaste plattan är så förutsägbar att det blir tragiskt.

Back to the Beatles...

Sgt. Pepper tycker jag är övervärderad dynga. Låt vara att den är fräckt gjord rent inspelningsmässigt men det blir för mycket flumm och för lite bra musik. Den har väl 3-4 låtar som funkar men resten är utstuderat trams. Likaså White Album innehåller för mycket trams. Där finns dock fler bra låtar än Sgt.Pepper orkar hosta upp. De akustiska numren som skrevs i Indien är myspys och exempel på när Beatles är som bäst.

Abbey Road är nog den bästa skivan ändå med Beatles om man frågar mig.

Coolast under 60-talet var Brian Jones. No doubt about that! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Mozart, den klassiska musikens Sven-Ingvar, tycker jag är hyfsat överreklamerad. Ett och annat bra pianostycke och några schyssta arior, men tidernas största geni? Inte enligt mig iallafall.

Word! Mozart är löjlig. Bach och Beethoven mycket roligare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mozart, den klassiska musikens Sven-Ingvar, tycker jag är hyfsat överreklamerad. Ett och annat bra pianostycke och några schyssta arior, men tidernas största geni? Inte enligt mig iallafall.

Word! Mozart är löjlig. Bach och Beethoven mycket roligare.

Nej nej, det är Beethoven som är överskattad. Den klassiska musikens pompösrock. .. (fast det var välfunnet det där med SvenIngvar.. även om jag gillar M)

**

Annars springer många omkring och tycker att "Brittish Steel" är Judas Priests bästa, när den är den svagaste de gjort tillsammans med Point Of Entry.

**

Och Lasse Winnerbäck är inte alls överskattad. Världen är rättvis=>Lasse är kändis (även om han var bättre förr)

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

Alla nya låtar med Madonna passar väl bra in här också... Det finns fan ingen mer överskattad än henne.

Link to comment
Dela på andra sajter

hygienteknikern (oregistrerad)

Allt med Nickleback helt klart.

Snacka om att köra på samma visa hela tiden.

Ett ypperligt exempel finner ni på här!

Nuff said! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...