Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte köpa en banjo nu i dagarna, var precis inne i en musikaffär och testade både en Cort CB 35 för 2300 och en Cort CB 55 för 4000. Snubben som hjälpte mig sa att det inte var någon större skillnad rent trämässigt, och att han inte visste så mycket mer om dem, men jag märkte en klar skillnad i soundet. 55an lät både fylligare och dessutom var den grymt mycket snyggare, dessutom ingick en gigbag om man köpte 55an. Någon som vet något om Corts banjos? De gör ju helt ok gitarrer iaf! Jag kunde ev få den till ett reducerat pris då det var en liten repa i resonanslådan.

Sen är jag helt nybörjare också, så jag vet inte hur mycket man ska lägga ut, 4000 är ju ändå en del för en stackars student, men den låter så pass mycket bättre så det känns som det kan vara en värd investering. :rolleyes: Blir perfekt för mig att krydda inspelningarna med.. Hoppas jag!

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.