Jump to content
Annons

betyg  

3 röster

1. 1. betyg

• 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      0
    • 5
      1

Recommended Posts

Postat

610 torescoLÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP: 610 toresco

GENRE: någon form av rock

LÅTLÄNGD: 02.50

KOMPOSITÖR: mikael norstedt/henrik toresson

PRODUCENT: mikael norstedt

EV. MEDVERKANDE: mikael norstedt: sång, bas, trummor, perc. och henrik toresson: gitarrer

INSPELNINGSÅR:2003

FORMAT: wma

STORLEK: 3,30 Mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: http://www.610toresco.com/geronimo.wma

INSPELNINGSUTRUSTNING, hehe: fostex vf160, behringer autocom pro, studio projects B1, TSM mt87, shure sm57, mixat i ACID pro 4.0, PSP vintage warmer, blue reverb, blue compressor, izotope trash, mastrat med vintage warmer.

Annons
Postat

Skön riffig rytmisk vers och jag gillar sången (både melodi och rösten). Men resten, synkop-partiet och nojset, känns lite ofokuserat (förresten, det sista nojspartiet funkar). Cymbalerna skär på ett fult sätt och elbasen slår igenom mixen. Kanske för mycket vintage warmer?

Postat

ja, haha

låten har ju som sagt ca 1 1/2 år på nacken och själva mixningen gjordes då, det är bara nu jag har tok-komprimerat den med vw, men du har rätt, en stor aning för mycket.

cymbalerna i fråga är av märket solar och dom är riktigt värdelösa faktiskt.

att det låter ofokuserat tycker jag är lite av våran charm, vi gör ju låtarna allt eftersom, jag spelar in lite planlösa trummor så länge jag orkar, sen lägger vi bara på grejer, så noise-partier blir rätt vanliga om vi inte kommer på mer grejer, liksom alltid en sista väg ut.

kul att du gillar versen och min jobbiga röst, jä!

tack och bock.

Postat

Ja jag gillar detta verkligen. Bra sång, originellt framförande. Skulle verkligen vara kul att höra live. Kaotiskt, men på ett sätt somiallafall får mig att lyssna om och om igen. Ännu roligare att höra er producerade. Någon som kan bringa lite mer reda i kaoset utan att ta bort känslan och det som gör det eget. Jag svammlar lite men hoppas du fattar vad jag menar. 😱

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.