Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vill bara kolla för säkerhets skull...

Om jag vill skapa en template i Cubase 5 utifrån ett projekt skall jag:

1. Spara projektet.

2. Ta bort all audio och MIDI ur projektfönstret.

3. "Remove Unused Media" i Audio Pool till Trash (om jag genom processing som tex VariAudio skapat nya versioner av ljudfiler, försvinner alla versioner nu?).

4. Tömma Trash, och då enbart välja "Remove From Trash".

5. Spara som Template.

6. Stänga projektet UTAN att spara.

Låter detta korrekt?

Tack!

Annons
Postat
kolla manualen

Är väl det jag gjort...men fick ingen klar bild. Har tidigare misslyckats...

Postat
Är väl det jag gjort...men fick ingen klar bild. Har tidigare misslyckats...

Jag har själv inte någon direkt erfarenhet av cubase 5, men borde det inte finnas ett alternativ något i stil med, "save as template" under arkiv?

Om det inte gör det är det ju möjligt att du kan spara som template genom att välja "save as" och vid filtyp välja template filen, vet inte vad den heter men kanske ".tmp" eller något i stil med det?

Postat
Jag har själv inte någon direkt erfarenhet av cubase 5, men borde det inte finnas ett alternativ något i stil med, "save as template" under arkiv?

Om det inte gör det är det ju möjligt att du kan spara som template genom att välja "save as" och vid filtyp välja template filen, vet inte vad den heter men kanske ".tmp" eller något i stil med det?

Jo det är så det går till. Vad jag inte kännde mig helt på det klara med var det här med att rensa Audio Pool från ljudfiler, så att det inte blir några problem nästa gång man öppnar projektet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.