Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Kolla här hur den kan låta:

Är det du som lirar? Grymt snygg gitarr måste jag säga, till och med i Kittystuket. Skulle verkligen kunna tänka mig att köpa en sån om de fanns i vanlig design. Squiern lät ju jäkligt bra. Undrar hur de står sig mot en Fender, om de är skräp eller bra guror. Skulle byta ut standardmicken mot en SH-5 eller SH-10.

Postat

Förut hade Fender en Tom Delonge Stratocaster, men den säljs inte ny längre.

_c513097_image_0.jpg

Postat
Är det du som lirar?

Nej, ingen aning om vem killen är. Jag har aldrig varit i Växjö ens.

Tyvärr så ligger mitt gitarrspelande på en klart lägre nivå.

Postat
Hitta precis en jag också genom google. Kanske är samma modell?

57_lg.jpg

Ser ut att vara på Tom Delongemodellen! Sett honom mer med den färgen än den gula tror jag!

0.40 in där ungefär ser man väl hyfsat, lyckades inte googla fram några vettiga stillbilder.

Blink, väcker gamla minnen... Ah.

Postat (redigerat)

Damn, jag har svurit på att aldrig mer köpa en signaturgitarr och tänker inte göra det heller. Synd att inte dessa finns som standard i Fenders katalog. Är ju suveränt med en Fender Jr i stil med Les Paul Jr eftersom säkert fler än jag själv endast använder humbucker i stallposition. Resten av alla rattar och switchar är bara i vägen.

Redigerat av Soxic
Postat
Damn, jag har svurit på att aldrig mer köpa en signaturgitarr och tänker inte göra det heller. Synd att inte dessa finns som standard i Fenders katalog. Är ju suveränt med en Fender Jr i stil med Les Paul Jr eftersom säkert fler än jag själv endast använder humbucker i stallposition. Resten av alla rattar och switchar är bara i vägen.

Räknas Hello Kitty-gitarren som signaturmodell?!? 🙂

Håller för övrigt med angående överflödiga rattar och switchar.

Postat

Köp en strata och fixa/lämna in själv då. Behövs ju bara en mick och ett nytt plektrumskydd.

Postat (redigerat)

en rätt cool gitarr är cheetah chrome´s (DEAD BOYS) gibson:

dead boys. sonic reducer

Redigerat av sixties
Postat (redigerat)
Räknas Hello Kitty-gitarren som signaturmodell?!? 🙂

Håller för övrigt med angående överflödiga rattar och switchar.

Inte signatur, men jag kan ju inte tjacka en Kittygura ha, ha. För det första, förutom det uppenbara att det är en kittygitarr, så är den inte full size då den är gjord för barn och dessutom är det en Squire och i det här fallet inte en särskilt bra Squire.

Köp en strata och fixa/lämna in själv då. Behövs ju bara en mick och ett nytt plektrumskydd.

😮 Det är ju sant! Fan, vad dum jag är. 😠

en rätt cool gitarr är cheetah chrome´s (DEAD BOYS) gibson:

dead boys. sonic reducer

Tack sixties, men Fender ska det va! 😎

Redigerat av Soxic
Postat
Tack sixties, men Fender ska det va! 🙂

vill du ha en humbucker så kör på nån gibson, vill du ha singlecoil så kör du fender (eller p90 på nån sådan gitarr).

varför göra tvärt om?

Postat
vill du ha en humbucker så kör på nån gibson, vill du ha singlecoil så kör du fender (eller p90 på nån sådan gitarr).

varför göra tvärt om?

Sixties, jag har spelat på Fender hela mitt liv och spelkänslan är för mig fantastisk! Har en Les Paul och trivs inte särskilt bra med formen, designen, etc. Så är det bra. Volvo eller Saab liksom. 🙂

Jag har installerat en humbucker på min ena strata, så det är inga problem. Låter perfekt med en Sh-5:a där i stall-läget kan jag intyga!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.