Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå,

jag heter som ni ser på medlemsnamnet Alekks. Lirar främst gitarr, försöker att sjunga, kan plinka på klaviatur och tycker om studioprylar.

Jag är nyinflyttad i Stockholm och är för tillfället bosatt i Farsta och har inga problem att sitta på tunnelbanan ett litet tag för att få lira lite...

Det jag letar efter är någon som vill starta ett band from scratch eller vill att jag ska försöka passa in i någon befintlig konstellation.

Vad för band? Mja, det spelar mig ingen roll, det får bli vad det blir. Jag gillar inte att bestämma sådant på förväg, lätt att man stirrar sig blind då.

- Erfarenhetsnivå: Musikakademiker behöver man ju inte vara, men sålänge man förstår sig på sitt instrument så är jag nöjd 🙂

- Ambitionsnivå: Jag spelar gärna mycket live och repar gärna flera gånger i veckan, ibland kanske flera gånger per dag.

- Utrustning: Eget instrument är väl ett ganska viktigt krav, eller åtminstone mer eller mindre obegränsad tillgång till instrumentet man vill lira..

- Ålder: inte jätteviktigt, jag själv är 23. Förstår man sig på varandra och har kul ihop så spelar det ingen riktig roll hur många "jordsnurr" man varit med om.

Lite material för att se/höra/förstå vad jag sysslat med tidigare:

F.d. band: Extremite de Silence (franska för "tystnadens slut", ungefär):

http://myspace.com/edsofficial

<- himla dålig kvalitet, någon som filmade med sin mobil i publiken. Och ja, vi hade en iPod som bytte till en Vader-låt efter vårt intro/mellanspel. Man lär sig av sina misstag och lägger 10 minuters tystnad efter sådana ljudfiler numer 🙂

<- samma spelning, samma dåliga kvalitet.

"Soloprojekt", ett lägenhetspop/rock/whatever-projekt som jag sitter med hemma:

http://myspace.com/aquestionmarkswe

http://www.lastfm.se/music/A+Question+Mark/_/A+Lot+Worse <- en lite mer up to date-inspelning som är långt ifrån klar, men för att ni ska få höra vad jag sysslar med.

Även fast det känns som jag skrivit en roman så hoppas jag att någon eller några tycker det verkar intressant och kul att starta något med!

PM här på forumet, svara i tråden, maila: alekks@gmail.com eller ring/sms:a 0700-455455.

Annons
Postat

Jag söker en gitarrist samt en keyboardist! Har några låtar som du kan lyssna på här på studio eller på www.myspace.com/annaleecela

Jag spelar själv gitarr och sjunger samt producerar och komponerar, men behöver förstärkning och hitta bra samarbetspartners inför kommande gig i framtiden. Jag har mycket material men saknar helt enkelt ett band!

Hör av dig om det verkar intressant!

Lee

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.