Jump to content
Annons

Musikaffärer i Göteborg med omnejd

bugsy

Recommended Posts

Jag går i köpartankar och vill ha tips på bra musikaffärer i Göteborg med omnejd. Jag har varit inne på JAM i gbg, och det var en dålig upplevelse vad det gäller personalen. Vad har ni för erfarenheter av JAM och andra musikaffärer? Vilka ska få mina pengar och vilka har bäst service?

Jag funderar på att skaffa mig en synth ska sägas.

Tacksam för svar.

/Micke

Dela på andra sajter

Annons

Finns det bra musikaffärer alls? Jag vet när jag letat outboard i affärer i Göteborg

och en säljare kommer fram

- "Kan jag hjälpa dig med något?"

- "Ja kanske, jag letar efter en bra kompressor för tracking och mixning"

- "Jag men vi har ju den här Behringer som är käck"

Känns som utbudet i fysiska butiker håller en låg nivå, iaf vad gäller studioprylar.

Gitarrer brukar det finnas i massor, syntar vet jag inte, kanske finns gott om dom också.

Dela på andra sajter

Finns det bra musikaffärer alls? Jag vet när jag letat outboard i affärer i Göteborg

och en säljare kommer fram

- "Kan jag hjälpa dig med något?"

- "Ja kanske, jag letar efter en bra kompressor för tracking och mixning"

- "Jag men vi har ju den här Behringer som är käck"

Känns som utbudet i fysiska butiker håller en låg nivå, iaf vad gäller studioprylar.

Gitarrer brukar det finnas i massor, syntar vet jag inte, kanske finns gott om dom också.

Haha, klockrent... Ja man baxnar lite vad det gäller vissa.

Ja jag ville bara kolla lite med er var man ska gå här i stan, för det verkar oftast vara bittra musiker som misslyckats i karriären som står i musikaffärer och "briljerar"... På JAM var det ett felrunkat fyllepäron till lirare som demade syntharna, han var kaxig och laddad med prestationsångest vad det gällde kunskaper i området. Det tonades ner ganska snabbt när jag fick pröva att lira lite och han insåg att jag egentligen kunde spela(har lirat sedan barnsben). Han konstaterade: "Men.. du kan ju spela ju!". Ja jag köper väl inte en synth för 10-tusentals spänn om jag inte känner att jag kommer använda den. Idiot. Så JAM går bort. Så jag får väl besöka Musikbörsen eller nått annat, hoppas bara att dom anställda är insatta och kan sina grejer. Man vill ju känna på prylarna innan man slantar upp runt 10.000 spänn på en synth.

Ja gitarrer hänger som klasar i butikerna, ett mecka för lägerelds-gitarristerna... bara att vraka o välja och gå in och testa Stairway to Heaven på varje gitarr. Jag vet inte om utbudet är för litet, eller om kunskapsnivån är för låg rent generellt i "fysiska butiker"... Jag är absolut ingen expert, däremot vill jag ha experter i butikerna jag besöker.

Dela på andra sajter

Finns det inte redan en lång lång tråd med musikaffärs-bashing?

Finare studioprylar är ofta en mycket dålig affär för en musikaffär att ha i lager, varför många slutat med det och tar hem på beställning istället. Bättre att handla sånt på nätet istället. Jag menar, det är ju inte så att man kan testa en kompressor i butiken ändå så som man kan testa en gitarr eller synt.

Bugsy: Vilken synth letar du efter mer specifikt?

Dela på andra sajter

Har ju ingen jättebra erfarenhet av några utav musikaffärerna i GBG när det gäller synthar eller moduler, samt när det speciellt handlar om instrument i syfte för att skapa musik åt det mer elektroniska hållet vare sig det är Pop/House/Techno/RnB/Trance...

Känns som all personal idag är precis som du skrev ovanför, samt att det är såååå jävla off att hålla på med synthar och sånt. Allihopa verkar dessutom lira gura och vara helt inbitna i vilken dist som skall var, visst inget fel med att lira gura alls, men finns det ingen som är någorlunda uppdaterad och har erfarenhet av ljudkort o.s.v.!? Och inte bara läser specarna på kortet från kartong, som vi ju alla vet aldrig stämmer!

Börsen hade mycket kompetent personal på detta förut, men det var ett antal år sedan!

JAM handlar jag enbart på om det är något jag vet jag vill ha, samt om det är billigare än börsen typ.

MUG o Andreasson var det länge sen jag var inne på, just p.g.a. attityden ovan som du nämner ang. Behringer Compressorn!

Freddans var det ännu längre sedan, men det är inte så konstigt när även dom liksom alla andra affärer stirrat sig blinda på gitarrer o basar. Dock köpte jag min TR-606'a där för dryga 13 år sedan ;-)

Jag tror inte syftet här var att basha JAM i sig, utan mer avsakand av en enda affär i Göteborgsområdet som faktiskt har personal som lyssnar och är insatt i hur saker o ting fungerar när man inte längre vill köra Behringer stuket!

Frågar jag efter en beggad Jupiter 8 vill jag inte höra "Köp den här Yamaha Keyboarden i stället, den har ju 32 kanaler, plus trumkomp!"

Redigerat av DiMoose
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.