maxmaxmax (oregistrerad) Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 LÅTNAMN: kissing a cactus GRUPP: samma kaliber GENRE: 60-talspop LÅTLÄNGD: 2:30 KOMPOSITÖR: maxmaxmax PRODUCENT: samma FORMAT: mp3 STORLEK: 2,3 MB STATUS: färdig demo LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag kissing a cactus, piercing exactly thorning the lips that speak whispering back "please cease your attacks, you are killing yourself and me" HO HO TALLY HOHO youre so lovely Mrs moe! HO HO TALLY HOHO youre so lovely Mrs moe! passing my schedule feed you with blesses, nursing my cactus girl harvesting downings, drowning im honest fine if you dont mind Nursing my cactus girl when shes not ok nursing my little girl will she do through the day? till alla som har varit tillsammans med en psychogirl och kommentera allt ni vill. och ni får gärna säga elaka saker! och volymen tål att höjas och det var allt för den här gången Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Du levererar 😱 Jag tyckte detta var skitmysigt! Och jag förstår texten precis 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Jodu den här väcker minnen av en koreansk knivhotande flickvän. 😱 Men annars lika förbannat bra som alltid. Ju. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Skulle nog ljuga om jag sa att detta var dåligt, så jag får säga att det är bra istället. Har iofs hört bättre från dig nu när jag lyckats komma runt angelfire problemet. Men still, detta är bra. Har aldrig haft en psycoflickvän, men mina vänners historier får väl räcka och ger mig en viss förståelse. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Upp med en gallup så ska jag rösta 5/5. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karl Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Kalasvers och mellanrefräng sedan tar det slut för min del...iofs ganska given fortsättning men det sticker inte ut ...men som sagt j-ligt bra inledning som lovade mer.... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
®offe Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Har iofs hört bättre från dig nu när jag lyckats komma runt angelfire problemet. Öh, komma runt angelfireproblemet? 😳 Har försökt lyssna men angelfire hatar mig. Du är ond säger AF. 😎 Skulle också vilja lyssna..... 🙁 /® Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Tack kära ni! roffe: man måste högerklicka och välja spara som, och så tror jag den har något emot mozilla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Tack kära ni! roffe: man måste högerklicka och välja spara som, och så tror jag den har något emot mozilla. Nä, den hatar mozilla/firefox. Jag kopierade länken in i explorer. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 19 januari 2005 Dela Postat 19 januari 2005 Kalasvers och mellanrefräng sedan tar det slut för min del... Håller med Karl. Refrängen sänker helhetsintrycket. Förväntningarna blir höga med en så skön start. Skriv ny refräng! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 19 januari 2005 Dela Postat 19 januari 2005 (redigerat) tack! sånt gillar jag att höra. kan du säga vad det är som känns fel med den? EDIT: det sade du ju, men lite mer specifikt? det vore jättesnällt. Karl: snart kommer något som sticker ut lite mer, det vore kul om du ville lyssna på den också och jämföra. lite knasigare, den här var ju rätt snäll och oldschool för min del. Redigerat 19 januari 2005 av maxmaxmax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 19 januari 2005 Dela Postat 19 januari 2005 kan du säga vad det är som känns fel med den? Svår fråga, men jag ska försöka besvara den. 😄 Efter vers-mellanrefräng-vers så kommer det en uppgång till refrängen. Det konstiga är att det känns som att refrängen ligger i en lägre tonart än versen (trots uppgången). Jag upplever också att arrangemanget (kanske de olika instrumenten) spretar mer i refräng än i vers. Början på låten får mig att förvänta det motsatta. Typ så här: Vers-mellanref-vers-nedgång-refräng (i högre tonart), där arrangemanget (eller ljudbilden) tätnar något i refrängen. Ett annat förslag är att sången kontrasteras tydligare mellan vers och refärng. I versen upplever jag att sången är lite distanserad och kylig (men också kool, fyndig och en massa andra positiva egenskaper...). Det passar utmärkt till texten. I refrängen är texten lite mer empatisk med Mrs Moe. Kanske sången skulle vara det också? Lite varmare, ängsligare eller mer engagerade toner. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
®offe Postat 19 januari 2005 Dela Postat 19 januari 2005 Ah, så kunde också jag lyssna. Tack för tipset. Min enda kommentar till det hela är att om man ska dubba sig själv måste man vara tajt som satan, annars blir texten blurrig. Jag kan ibland tycka att det är bättre att använda chorus för att feta ljudet, eller dubblera waven och förskjuta den, eller vadsomhelst utom blurr. Sorry, nu lyssnar jag igen och det är kören som i versen ligger lite otajt med lite olika nivåer så att dn går lite in och ut mot leaden? Är bara på första delen på låten. Början skulle jag också vilja ha renare. Det ligger ett utklingande ljud i starten, lätt att fixa. Ju bättre låt och produktion desto petigare blir ju kommentarerna, ovanstående kan du förmodligen både ha och vara utan 😉 Tänker på Beatles när jag hör detta vilket är en FET kompli! ® Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Diwic Postat 19 januari 2005 Dela Postat 19 januari 2005 Har iofs hört bättre från dig nu när jag lyckats komma runt angelfire problemet. Öh, komma runt angelfireproblemet? 😳 Har försökt lyssna men angelfire hatar mig. Du är ond säger AF. 😠 Skulle också vilja lyssna..... 🙁 /® Mitt tricks är följande: Först går jag till http://www.angelfire.com/oz2/peru. Då får jag upp en bild på en blomma (!). I samma fönster klistrar jag sedan in hela länken till låten. Då funkar det för mig (jag kör Opera). // David Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 19 januari 2005 Dela Postat 19 januari 2005 "Hoo hoo tally-hoo hoo..." 😳🙁 Vrickat och genialiskt. Jag tycker nog att den dubbade sången bidrar bra till det typiska Kaliber-lo-fi soundet. Knäckande Doors-orgel efter första "Nursing my cactus..." Mums.... För en gångs skull brister sången lite lite i den något gapiga refrängen. Eller... brister är inte rätta ordet, men maffiga klockrena sångmattor är man ju bortskämd med när det gäller Max och här blir det lite mer rough lixom, nåja.... Lagrar i min Samma Kaliber-folder med ett lyckligt flin. 😠 Förresten - ring Quentin Tarantino och ge honom låten som filmmusik till nästa rulle! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 19 januari 2005 Dela Postat 19 januari 2005 vad roligt att du hittat blomman diwic! när man har angelfire-konto och vill fylla sina konton med mp3s så måste man lägga till en index.html ( har vi upptäckt genom försök ) annars får man ett argt automatiserat email där de hotar med stryk. så därför skapas dessa meningslösa sidor med blommor, talande höns och pianospelade kossor. Va®olven och Hammagrella: sången är inte insjungen så engagerat, och att dubbningen ska vara tight har jag slutat bry mig om. Vem ska man imponera på när man redan har fått hammagrellas hjärta? quentin tarantino? aldrig. Den andalusiska hunden, däremot! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason Postat 20 januari 2005 Dela Postat 20 januari 2005 Förresten - ring Quentin Tarantino och ge honom låten som filmmusik till nästa rulle! Japp, skulle höja en redan bra tarantinofilm ett snäpp 🙂 Bra jobbat max Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 20 januari 2005 Dela Postat 20 januari 2005 Jag tycker att det är sången som är det enda som gör att helhetsintrycket inte blir helrätt. Och detta beror som tidigare talare påpekat på den något otighta körsången. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Trouble Postat 20 januari 2005 Dela Postat 20 januari 2005 det låter bra. Du har stor spridning på dina alster måste jag säga! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 20 januari 2005 Dela Postat 20 januari 2005 (redigerat) För en gångs skull brister sången lite då har du inte hört Your browser does not support the HTML5 audio tag angående otajtheten så öppnade jag projektet och se där låg en liten wienerschnitzel. men nu är den borta. ( vet inte vad som flög i mig ) Bättre nu? Redigerat 20 januari 2005 av maxmaxmax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 20 januari 2005 Dela Postat 20 januari 2005 Haha, ja, nu lät det mycket bättre. Ruggig skillnad. Såhär ska det låta. Nu hamnar den i min spellista 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.