Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag skulle vilja ha en ny gitarr, min spanska är väldigt sliten och är väl inte så superbra, dessutom saknar den mick.

Om nån har nåt tips på nån gura för dessa pengar så skulle jag bli glad 😳

Jag tänkte kika på guror imorgon i Gbg.

Om ni tycker pengarna är för lite för en bra spansk, så kan ni ju motivera er och så, jag har mer pengar, brukar bara tycka att gitarrer som kostar tre tusen brukar låta och kännas som mycket dyrare gitarrer. Hör ingen nämnvärd superpostiv skillnad. Det viktiga är att den är skön att spela på, typ lite hal hals osv, jag gillar när det är mycket karaktär i ljudet också, min gamla cort-stålsträngade som jag råkade ha sönder kostade kanske 2 papp och den lät jättebra tyckte jag 🙂

Annons
Postat

den får gärna ha cut away 😳

Hehe fan va kul det ska bli att köpa en ny gitarr det har blivit jättekul att spela gitarr det är så enkelt på nåt sätt, jag har inte spelat gitarr på flera flera år sen jag köpte klav och reason 🙂 men nu är det kul igen, jag spelar gärna lite hårt och spansk-influerat om det spelar roll för gitarrval.

Kommer ju såklart testa massa guror imorgon, men om nån har nån som dom dom gillar och så så är jag nyfiken att leta efter den.

Postat

Jag sket i att köpa en ny nylon, tyckte inte att de var skönare att spela på än den jag hade och inte lät mycket bättre heller. Köpte en stålsträng istället.

Jag har en gammal Yamaha Dynamic Guitar No 40, vad det nu är för gitarr, men den är helt klart den skönaste jag spelat på, enda problemet är att vissa toner typ slår i bandet på e-strängen där uppe. Fast det är minimalt, men ett litet missljud blir det.

En sak som slog mig nu när jag strängade den var att varför kör man med rosewood på halsen? Min Yamaha har samma trä som i locket och lackat, skitskönt man kan glida hur som helst medan man spelar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.