Jump to content
Annons

Ra-ba-di-ba-da-dong Song

Vilket betyg kan en novis som jag få?  

21 röster

1. 1. Vilket betyg kan en novis som jag få?

• Bra
      11
    • Dåligt
      4

Recommended Posts

Jamica_Man (oregistrerad)
Postat

LÅTNAMN:Ra-ba-di-ba-da-dong Song

ARTIST/GRUPP:Jamaica Man

GENRE:Surf-pop

LÅTLÄNGD:cirka 3 min

KOMPOSITÖR:Jamaica Man

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2001

FORMAT: MP3

STORLEK: 3 Mb

STATUS: Demo

LÅTLÄNK:Ra-ba-di-ba-da-dong Song

Annons
Postat

Halo Jamaica mannen.

Stör mig lite på vilda-västern-banjon...borde det inte ha varit bensinfat istället?

Schysst Teneriffa-sing-along-låt annars, du sjunger bra tycker jag.

Postat (redigerat)

Snyggt och intressant. Helt klart popkänsla på låten. Låten skulle passa som ett smäck i en tecknad film. Kanske en disney-film. Och det är klart underskattad kritik du får av mig. Tänk efter lite.

En av de mest potientiella pop-låtarna jag hört på studio forum.

Klar 4a av 5! 😎

Redigerat av PMFD
Postat

Först, gillade jag den inte. Sen började jag sjunga med..

Nu gillar jag den inte alls och jag kan inte sluta sjunga den... 😉

Högsta poäng från mig. Helt klart en hit.

Postat

Håller helt klart med om att det är lite hit-varning på låten men man hör att det är väldigt mycket midi och kvantisering. Även autotune på sången är lite hårt ställd tycker jag.

Om det är en snabbinspelad låtidé så tycker jag det är bra ochväntar med spänning på en "riktig" inspelning. 🙂

Postat

Jag sitter hær och ler. Jag blir glad av denna hitvarning. som andra sagt, lite kvantiserat, men en bra start. Bra røst

Kør vidare.

Jimmy

Postat

Aningen hårda, korta vokaler i ordet 'beach'. Försök sjunga mjukare och längre, typ 'beeaach'. Kanske tona ned t-et i sch-ljudet också.

Postat (redigerat)

Din röst är väl egentligen det enda som funkar tycker jag (jag har inget emot autotune). Resten av ljuden är på gränsen till ohörbara. Basen är alldeles för vass och kantig. Percussionen låter som ett barninstrument. Trummorna svänger inte riktigt. Ljudet i trummorna är väl hyfsat, men de ligger långt bak i ljudbilden. Syntljuden låter tråkiga och plastiga. Hela ljudbilden är underligt mixad, vilket gör att det låter onyanserat. Sångljudet är lite torrt. Körerna är snygga, men lite otjata på något underligt sätt. Var försiktig med ss -ljuden. Arrangemanget är väl helt okej även om breaken är lite väl standrad. Sedan är det något underligt med hela ljudet. Låg kvalité. Som om du hade låg samplingsfrekvens eller så.

Gör om kompet från skratch är mitt förslag. 🙂

edit:stavfel

Redigerat av Egghuvud
Postat

Schysst låt, bra sång men bli kompis med några musiker som kan göra en fullständig inspelning åt dig. Det är lite charmigt med GM-ljud ibland men här är det en aaning mycket.

Postat

Hey! Ra-ba-di-ba-osv-dingelingdong..!

Oftast hoppar jag över demopostningar som är en nyreggad medlems första inlägg (fy på er), men helt omöjligt att låta bli med den titeln... 😳

Aj lajk this! Precis så där glatt och trallvänligt som en rabadibabdadaada ska vara. Vissa ljud (främst det där vocal-ljudet) låter lite i mesigaste laget, men jag kör just nu på laptop med små lurar, så jag kan inte säga så mkt mer om den saken...

nu ska jag lyssna en gång till på låtfan. heja! 😆

JamaicaMan (oregistrerad)
Postat

Hej allihopa,

Ber om ursäkt Hackeman för att mitt första inlägg var en demopostning! 😉

Jag ´var tvungen att skapa ett nytt konto igen eftersom jag inte kunde posta inlägg med gamla. Så mitt nya är JamaicaMan (men det ser ni väl?)

Tack så jättemycket för alla kommentarer och all positiv och negativ kritik. Jag har inte så mkt utrustning för att det inte ska låta MIDI och musiker har jag inte tillgång till i så stor utsträckning.

Däremot så kommer jag att försöka spela in låten på riktigt........kommer ta ett tag dock.

Surfs up!!

//JamaicaMan

Postat
Jag ´var tvungen att skapa ett nytt konto igen eftersom jag inte kunde posta inlägg med gamla. Så mitt nya är JamaicaMan (men det ser ni väl?)

Vad var ditt gamla då, om man får fråga?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.