Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Summat igenom massa trådar men de flesta är så långa och gamla att jag inte riktigt vet in och vart för min fråga.

Det jag undrar är vad ni här använder på masterbussen för att limma mixen. Såg att endel ogillade de uttrycket men kör på det för de är vad jag hört av folk 😕

Självklart är det ofta olika beroende på stil och smak men en SSL på master har jag hört ska vara nice men inte förstått inställningarna där riktigt. release på auto etc men njaa. Jag är väldigt ny till att mixa och vill inte lära mig fel.

Jag har bara använt logic i ett par månader nu men satt med Cubase innan men aldirg mixat mitt material och nu är klivet ut i detta för mig för att kunna forma ljudet så jag vill ha det.

Har arsenalen från Waves till mitt förfogande ifall det är pluggar där i som jag kanske bör använda. Jag vill få så bra slutmix som möjligt men inte förstöra för killen som sedan ska mastra.

När jag ändå håller på med en egen tråd så kan jag lägga in fråga 2 som rör compressorn i Logic som jag testat för att side chaina en pad, ja det jobbiga gung-metoden. Ljudet distar av någon anledning; någon som vet sig ha ett svar på det?

Annons
Postat
Ljudet distar av någon anledning; någon som vet sig ha ett svar på det?

För snabb attack och release.

Postat

Tack Gnu, ska se om de ändrar sig om jag ändrar releasen. men det sker bara med alla utom just Platinum. Jag gör säkerligen något annat fel där men ska kolla. Tack!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.