Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ska skicka efter en billig elgitarr från thomann och behöver ett förstärkarprogram också. Ska huvudsakligen använda programmet som vsti i Cubase, men det vore bra om det även gick att använda som fristående program. Var inne på LINE6 POD FARM för 314:-, men kan inte reda ut om man måste ha en ilok-nyckel för att kunna använda det. Här är en länk till hemsidans faq-avdelning. http://line6.com/podfarm/faq.html Den gör mig inte klokare.

Alternativet om man vill komma billigt undan verkar vara PEAVEY REVALVER HP EDITION för 665:-. Sägs inget om någon Ilok här.

Vore glad om någon vänlig själ kunde reda ut detta.

Tack på förhand.

Annons
Postat (redigerat)

Hej SadamJR !

Har båda Pod farm och Revalver HP

Pod = Ilok

Revalver = serial, ingen ilok

vilken som är bäst= smaksak tycker jag

Revalver har bara peavy + lite annat ,låter bra som fan

Pod farm har en massa olika stärkare, kör på platinum så får du 78 st + basstärkare massa pedaler å dylikt

också bra som fan .svårt val därför har jag båda 🙂

revalver kan du köra utanför Dawen men inte podfarm

mvh /Hemmpe

Redigerat av Hemmpe
Postat (redigerat)

Hej !

Tyvärr inte ..

inte med ilok ialf..kanske med deras ljudkort..

mvh/Hemmpe

Redigerat av Hemmpe
Postat

Det går att köra podfarm stand alone om man har något av deras ljudkort själv har jag UX2. Dock använder jag inte det ljudkortet utan kör VST med ett annat ljudkort. Man skulle kunna säga att UX2:an i princip är en dongle i mitt fall. Lite tråkigt men jag tycker om Line6's grejer så jag står ut och i snningens namn ser jag inte det som något större problem annat än att det tar upp en USB-kontakt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.