debatt Postat 23 juni 2010 Postat 23 juni 2010 MXL R144 bandmikrofon 1395 SEK. "Med en 8-karaktäristik och en 1,8-micron aluminium band erbjuder R144 enastående ljud för sång och instrument-inspelningar och är en utmärkt bandmikrofon för broadcast applikationer. R144 gör sig även utmärkt på akustiska instrument, stråkar och horn. Fungerar även väldigt bra till att micka upp gitarrförstärkare." Detta var vad som skrevs. Men har någon här testat vad den går för? Var tillverkas den? Jag har en MXL V67G som jag är nöjd med. I reklamtexten ovan verkar det som om det är en allroundmikrofon som duger bra till allt, men vad är normalt en bandmikrofons främsta styrka. Vilken ljudkälla brukar man först och främst tänka på? 😛 hdd-s//:debatt
FreddeHstd Postat 19 mars 2011 Postat 19 mars 2011 MXL R144 bandmikrofon 1395 SEK. "Med en 8-karaktäristik och en 1,8-micron aluminium band erbjuder R144 enastående ljud för sång och instrument-inspelningar och är en utmärkt bandmikrofon för broadcast applikationer. R144 gör sig även utmärkt på akustiska instrument, stråkar och horn. Fungerar även väldigt bra till att micka upp gitarrförstärkare." Detta var vad som skrevs. Men har någon här testat vad den går för? Var tillverkas den? Jag har en MXL V67G som jag är nöjd med. I reklamtexten ovan verkar det som om det är en allroundmikrofon som duger bra till allt, men vad är normalt en bandmikrofons främsta styrka. Vilken ljudkälla brukar man först och främst tänka på? 😛 hdd-s//:debatt Har två stycken på ingång - tänkte främst använda dem som överhäng, men kanske även i kombination med nån annan mick på gitarrstärkare. Återkommer när jag testat dem.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.