Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Min Væn bad mig spela in/prodda ett av hans alster. sagt och gjort. Lite annorlunda svensk ballad pop, vore trevligt att høra vad ni tycker.

Tanken var en ganska enkel produktion, rakt men snygg.

Hør att cymbalerna ska sænkes, får bli nær jag kommer hem till helgen!!!

LÅTNAMN: Nu Viner Vinden

ARTIST/GRUPP:Nick

GENRE:pop

LÅTLÄNGD: 3:42

KOMPOSITÖR:Nick

PRODUCENT: Jimmy Nordstrand (Jag)

EV. MEDVERKANDE:Kør, Jimmy Nordstrand (Jag)

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: lagom :-)

STATUS: Demo

LÅTLÄNK:

Ha det bra,

Jimmy (JIM)

Redigerat av jim
Annons
Postat

Utöver cymbalerna du nämnde så låter det riktigt bra 😆

Bra närvaro i rösten, bra ljud gitarrerna och munspelet e grymt. Tycker det låter fin fint 😏

Postat

Det här gillade jag! 😳😏😛

Bra låt, bra röst, sköna körer, bra proddat, superperfa helt enkelt. Gitarren lät lite burkig i starten, lite "kroppsljud" med som jag inte är så förtjust i. Helst ska gitarren ha helt för stunden nya strängar också för att få den där fräscha sprödheten som finns i toknya strängar.

Men mycket bra jobb tycker jag! Dne här ska jag lyssna mer på!

Postat

Jo det funkar. Låter mycket bra.

Skall man vara riktigt petig (och det skall man väl) så finns det några saker som slår mig i min lyssning.

Körerna ligger lite långt fram kanske. Pianot är lite dovt, kanske skulle det vara lite mer briljans. Virveltrumman låter snyggt när den är i musiken men i brejken när man bara hör den så låter den lite tunn (det kanske mer är en fraseringsfråga)

Annars, bra låt bra sång snyggt arr. 🙂

Postat

Det här låter snyggt!

Men jag uppfattade sången som något stark... och något s-ig...

Annars så är det snygg arrat och producerat... 😉

Postat

Den är så god att man inte tänker på ljudet. Svensktopps-potens finns. (P4)

4a av mig.

Postat

Bra jobbat. Låter helt OK. Men några anmärkningar ska man väl kunna pressa fram:

Som påpekats tidigare låter gitarren och virveln inte riktigt 100.

Delayet på sången känns inte som att det riktigt passar in, kanske skulle va bättre att hålla sig till reverb?

Rent låtskrivarmässigt gillar jag verserna bättre än refrängerna. Refrängen känns inte helt genomarbetad.

/Jonas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.