Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

om man möter upp med han på "offentlig" plats får man ett bollträ i bakhuvet?

Annons
  • Svar 71
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Glaskatten (oregistrerad)
Postat
om man möter upp med han på "offentlig" plats får man ett bollträ i bakhuvet?

Risken är nog större att man får en träbit i en ljudkortskartong...

Postat

Hässleholm är förvisso min gamla hemort, men jag vistas aldrig där längre. Hoppas bara att jag inte vet vilken idiot det är.

Postat
Jag ångrade en överföring några veckor efter att jag beställt en vara som jag aldrig fick.

Det var inga problem.

Det tror jag inte på, du berättar inte hela sanningen eller så missförstår du på något sätt. Att banken skulle gå in och rota i en kunds tillgångar utan att polis eller åklagare eller fogden är inblandade och enbart med stöd av en annan kunds utsagor är helt otänkbart.

Postat
Det tror jag inte på, du berättar inte hela sanningen eller så missförstår du på något sätt. Att banken skulle gå in och rota i en kunds tillgångar utan att polis eller åklagare eller fogden är inblandade och enbart med stöd av en annan kunds utsagor är helt otänkbart.

Det var ingen kund i deras bank, däremot var och är jag kund i deras bank sedan 30 år.

Det var ett enmansföretag, en kille som spelat i ett gammalt band från USA och som sålde grejer via Internet.

Men det verkade inte som om någon av det som fanns i shopen verkligen existerade.

Det enda de frågade var om jag mailat eller ringt dit och visst var det så, men utan svar.

Sedan gjorde de en sökning själva när jag var där och gick in i diverse branschregister.

De gick helt på min linje och tog tillbaka överföringen.

Nu gällde det ju inte tusenlappar, utan hundralappar förvisso.

Postat

Det var en artikel om blocketbedrägerier i Metro i dag. De har ökat lavinartat med 50%. Blocket uttalar sig om att folk måste bli mer försiktiga och jämför det med att man förmodligen aldrig skulle kasta en kasse pengar till någon i en park som står bakom en buske och säger "kasta pengarna, så får du en gitarr" och att det i princip är precis vad många köpare gör på Blocket.

Postat
Det var en artikel om blocketbedrägerier i Metro i dag. De har ökat lavinartat med 50%. Blocket uttalar sig om att folk måste bli mer försiktiga och jämför det med att man förmodligen aldrig skulle kasta en kasse pengar till någon i en park som står bakom en buske och säger "kasta pengarna, så får du en gitarr" och att det i princip är precis vad många köpare gör på Blocket.

Sade representant för blocket så? 🙂

Postat

Jupp...

Blocket säger att det är ytterst få annonser som är bluffar på sidan men ger ett gott råd för affärerna: Skicka inga pengar i förskott. – Om man gick igenom en stadspark och någon på andra sidan ett plank sa ”Kasta över 3 000 kronor så kastar jag tillbaka en telefon” så skulle få gå på det. Ändå är det vad vi gör på internet, säger Thomas Bäcker, kundsäkerhetsansvarig på Blocket.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.