nd00jan (oregistrerad) Postat 20 juni 2010 Postat 20 juni 2010 Jag har ett antal halvfärdiga låtar inspelade och alla har ett visst avstånd mellan rutorna i rutnätet på arbetsytan. Alla utom en låt, denna har ett större avstånd. Måste ha kommit åt någon inställning av misstag. Hur justerar jag rutnätet så att avståndet blir enligt nr 2? Jag antar att avstånd nr 2 är någon slags default-avstånd. Det är i alla fall ett avstånd som jag är van vid och vill därför gärna ha det så. Jag antar att detta inte har ett enda dugg med hastigheten på musiken att göra utan påverkar endast hur det visas. Inte hela världen, men det skulle vara intressant att veta hur jag justerar detta. Har provat att zoma in nr 1 för att avståndet ska bli enligt nr 2, men då blir det för litet istället. Jag blir inte klok på hur jag ska får det i samma storlek som nr 2. Nån som vet?
D200 Postat 20 juni 2010 Postat 20 juni 2010 Vet inte om jag tänker fel nu...om det är så enkelt...men det går ju att få det där avståndet MYCKET större mellan varje streck om du drar i zoomen nere till höger? Där du även kan ställa höjden på spåren för att få plats med allt? Det är det enda jag kan tänka mig...om ETT spår däremot är olika långt jämfört med de andra så vet jag inte...men det är jag inte ens säker på om det går att göra. Alla spår har ju samma tempo mig veterligen...
Lundin Postat 21 juni 2010 Postat 21 juni 2010 Zoomfunktionen, Visningstyp (Bars&Beats, Timecode, Samples e.t.c) kolla även att du har rätt rytmindelning i transportpanelen ( 4/4, 3/8 o.s.v)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.