Lasse123 Postat 20 juni 2010 Postat 20 juni 2010 Hej jag har problem med att få ut trummorna på separata spår/kanaler i cubase 5 . Jag använder ez drummer och har valt multitracks i mixern i trumprogrammet
D200 Postat 20 juni 2010 Postat 20 juni 2010 1. Instrumentet ska ligga i racket. 2. Klicka på symbolen som ser ut lite som en pil till höger om det lilla e:et som tar upp instrumentet när du har rack-vyn uppe. Där kan du välja outputs en och en eller "Activate all outputs".
mrpimmy Postat 28 juni 2010 Postat 28 juni 2010 1. Instrumentet ska ligga i racket. 2. Klicka på symbolen som ser ut lite som en pil till höger om det lilla e:et som tar upp instrumentet när du har rack-vyn uppe. Där kan du välja outputs en och en eller "Activate all outputs". Ursäkta, men vad är rackvyn, och hur får jag EZ drummer att ligga i rack?
Claes Holmerup Postat 28 juni 2010 Postat 28 juni 2010 (redigerat) Ursäkta, men vad är rackvyn, och hur får jag EZ drummer att ligga i rack? Ta fram VST instruments-panelen med F11 (har jag för mig att det är...). Ladda in ditt VSTi i en slot där. Jag har för mig att man inte kan få fram annat än en stereoutgång om man tar upp det som ett instrument-track, så man måste ladda in sitt VSTi i instrument-racket, skapa ett vanligt midispår (istället för instrumentspår) och koppla det till sitt VSTi. Redigerat 28 juni 2010 av Claes
mrpimmy Postat 28 juni 2010 Postat 28 juni 2010 Ta fram VST instruments-panelen med F11 (har jag för mig att det är...).Ladda in ditt VSTi i en slot där. Jag har för mig att man inte kan få fram annat än en stereoutgång om man tar upp det som ett instrument-track, så man måste ladda in sitt VSTi i instrument-racket, skapa ett vanligt midispår (istället för instrumentspår) och koppla det till sitt VSTi. Tack, så har jag ju alltid gjort, jag trodde ingen använde instrumenttracken. Men det kanske ni gör? Fördelar och nackdelar? Hur som helst så förstår jag vad racket är för något iallafall. God natt.
Claes Holmerup Postat 28 juni 2010 Postat 28 juni 2010 Tack, så har jag ju alltid gjort, jag trodde ingen använde instrumenttracken. Men det kanske ni gör? Fördelar och nackdelar? Jag har aldrig använt instrument tracks och har aldrig sett någon anledning till det heller. Det känns bättre att ha midi separat från audio, på det sätt som det alltid har varit innan instrument tracks infördes (och innan VSTi uppfanns... - ja - jag HAR hållit på med Cubase i måååånga år... 😲 ) - och uppenbarligen har man fördelen att man kan aktivera multiutgångar från de VSTi som har tillgång till det. Bara den saken är anledning nog att undvika instrument tracks, tycker jag...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.