Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har nu kollat igenom "Mixologi Videokurs DVDn" som kom med senaste STUDIO Special.

Plockade upp några handfasta tips, men det mesta blir ju tämligen "allmänt" hållet och skrapar mest på ytan till skillnad från att "gå på djupet".

Måhända planeras det en mer avancerad version, men min fråga är ifall det redan finns något instruktionsmaterial (kanske från USA) där en riktigt bra tekniker går igenom inspelning/ mixning på djupet?

Ps Så att mitt inlägg inte missuppfattas:

Inget ont om Carl-Michael Herlöfsson!

Han är uppenbarligen en mycket kompetent person som sköter sig alldeles utmärkt, och han skulle helt säkert kunna ta fram den typ av material jag frågar efter. Ds

Redigerat av polifemo
Annons
Postat

Charles Dye - Mix It Like A Record har en hel del, men är rätt svårt att säga vad som är "på djupet". Den verkar vara lite svår att få tag på i Sverige dock, har letat utan resultat, men den finns på Amazon. Sedan finns ju Internal Mixing också, var länge sen jag såg den, men har för mig att den gick hyfsat djupt och förklarade allt möjligt, medan MILAR bara är en låt där Charles visar allt han gör i den och varför etc.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.