Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena! Helt ny här på forumet, kan inte förstå att jag har missat att det finns StudioForum!

Får ju presentera mig själv:

Jag heter Simon och sysslar, kanske inte helt oväntat, med musik och inspelning. Jag sitter mycket och spelar in på egen hand i min "bedroom"-studio där jag har både Logic och Cubase. Gillar Logic bättre trots att jag sen 2003 jobbat med Cubase (även om Cubase har sina fördelar jämfört med Logic på vissa områden)! Jag har spelat musik sedan jag var liten, och är pianist i grunden men kan också sjunga, spela gitarr och bas. Kan faktiskt hålla takten ett tag på trummor med.

Musiken jag skriver kan man nog klassa som någonstans mellan pop och rock, personligen tycker jag inte om att sätta genre på saker. Mina största influenser är solklart Beatles, Athlete, Radiohead och Doves för tillfället.

Lyssnar gör jag på mycket blandat, är inte så kräsen, bara jag tycker om det. Jag lyssnar hellre på samma låt fler gånger än att försöka tycka om för många...

Om ni nu har läst så här långt kan jag ju berätta lite om mina musik och studiomeriter. Jag har spelat mycket i band och även själv uppträtt i genrerna rock, pop, klassisk musik och jazz. Jag skrev flera låtar till musikalprojektet i trean i gymnasiet, och spelade in fem låtar som projektarbete varav jag var med och skrev tre. Just nu spelar jag i ett coverband, där vi spelar festliga låtar vi gillar från förr och nu. Ni kan gärna kolla in min myspace där jag lagt upp låtar jag spelat in, www.myspace.com/simonlindskog och mitt experimentella rockband Furious Elise på www.myspace.com/furiouselise (har dock inte spelat in de låtarna... )

I år har jag sökt till Piteå, Ljudteknik, och Musikproducent i Växjö och går febrilt och väntar på beskeden!

Det hade varit kul att dela tankar, låtar och erfarenheter med andra studionördar! Skriv gärna till mig om vad som helst men helst om sånt som har med ämnet att göra.

Tack för mig,

// Simon Lindskog

Annons
Postat

välkommen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.