Jump to content
Annons

Har Slovenien betalningsanmärkningar?


debatt

Recommended Posts

Jag förstår inte varför fotbollskommentatorerna hela tiden ska envisas med att önska att man ska ge kredit till en del lag som spelar i fotbolls-vm! Har ni hört det under VM? Särskilt uppenbart blev det väl tidigare idag när Slovenien mötte USA. Har Slovenien betalningsanmärkningar, undrar jag då.

Förtydligande eftersom ingen hänger med i mina svängar:

T.ex. sa kommentatorn något i stil med: "Man måste ändå ge Slovenien kredit för hur lugnt de agerar och säkert passningsspel".

🥰

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte heller Slovenien var något vidare i matchen som innebar att de fick respass ut ur turneringen. Därav ingen kredit till dem heller denna gången efter vad jag hörde.

La mig och somnade dock så har någon annan info om detta tas det tacksamt emot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Danmark och Italien inte fick någon kredit idag var inte så konstigt, men det märkliga var att jag inte hörde att Japan och Slovakien skulle få någon heller.

Det kanske finns en koppling mellan favoritiserande och vilka som ska ges kredit av kommentatorerna?

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Tyskland ska ha kredit. Detta beror dels på att de har spelat den bästa fotbollen och dels för att jag förstått att den kredit -eller credit som det nog stavas - avser kommentatorernas ofog att använda utrikiska och utdela det som vi i Sverige i dagligt tal kallar beröm, men som de kallar credit, och inte vågar namnge beröm. Antagligen för att de tycker det låter simpelt. Simpelt men äkta.

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...