Germer Postat 15 juni 2010 Postat 15 juni 2010 Hej! När jag ska exportera mina projekt i Cubase 5, "glöms" vissa spår bort och finns inte med i själva slutfilen. När jag sedan upprepar proceduren utan att ha rört projektet så kommer allting med. Vad är problemet?
D200 Postat 15 juni 2010 Postat 15 juni 2010 Du exporterar Stereo Out antar jag? Mute på några spår? Om hårddisken inte pallar med så borde det ju kunna hända men tror inte att det är fallet... Är det bara korta snuttar så kan det ibland bli så att en hårddisk som vissa pluggars samplingar ligger på kan hamna i viloläge och snurrar igång men det är ett höftskott med...tar inte så lång tid för den att bli med i matchen...disken alltså. Känns som mute är det enda jag kan komma på...
Germer Postat 15 juni 2010 Trådstartare Postat 15 juni 2010 Nej, ingen mute på. (kollat) Tror inte att det är hårddisken, för hela spåret är borta. Den enda orsaken jag kan komma på, är att jag nyligen bytte till 'Tapemachine style' på monitorinställlningarna i preferences, men jag tycker inte att det borde spela roll..
D200 Postat 16 juni 2010 Postat 16 juni 2010 Nej, ingen mute på. (kollat) Tror inte att det är hårddisken, för hela spåret är borta. Den enda orsaken jag kan komma på, är att jag nyligen bytte till 'Tapemachine style' på monitorinställlningarna i preferences, men jag tycker inte att det borde spela roll.. Nja...i så fall...slås inte monitoring på automatiskt på det spår som är markerat då? Har du monitor på så hör du ju inte det du nyss spelat in och antagligen blir det heller inte exporterat? Jag kör på manuell...mindre automatik men mer kontroll...
Germer Postat 16 juni 2010 Trådstartare Postat 16 juni 2010 Nja...i så fall...slås inte monitoring på automatiskt på det spår som är markerat då? Har du monitor på så hör du ju inte det du nyss spelat in och antagligen blir det heller inte exporterat? Jag kör på manuell...mindre automatik men mer kontroll... Fast det måste dom väl ha tänkt på? 🙂 Men det kanske är det.. Fy skäms på Cubase isf. Jo, kanske skulle ha det istället.
D200 Postat 16 juni 2010 Postat 16 juni 2010 Fast det måste dom väl ha tänkt på? 🥰 Men det kanske är det.. Fy skäms på Cubase isf. Jo, kanske skulle ha det istället. Du får testa...slå på manuell istället och slå på monitoring på några och exportera...eller markera fler med shift som du har det nu och testa...då lär det synas...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.