Musiker Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 E du på danny? Ja för fan Shaker & congas/Derbouka. Rainmaker om det behövs. Men ingen jävla tamburin. Vad har du emot tamburiner? 😎 Dom bits inte!
Ken Kängström Postat 18 januari 2005 Trådstartare Postat 18 januari 2005 (redigerat) Osiris kom med ett förslag på arret. Halvtakt eller rak fyra? Vad säger ni gubbar? Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 18 januari 2005 av addic59
Tranback Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 Osiris kom med ett förslag på arret. Halvtakt eller rak fyra? Vad säger ni gubbar? Your browser does not support the HTML5 audio tag jag säger nog Halvtakt
Musiker Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 Halvtakt i versen, men i refrengen så skulle nog jag vilja ha kompet "normalt" igen.
Ken Kängström Postat 18 januari 2005 Trådstartare Postat 18 januari 2005 Okej =). Då spikar vi halvtakt för brygga och vers. =)
Tranback Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 Halvtakt i versen, men i refrengen så skulle nog jag vilja ha kompet "normalt" igen. håller med dig, utmärkt tänkande 😎
Ken Kängström Postat 18 januari 2005 Trådstartare Postat 18 januari 2005 Göttert =). Härmed börjar samarbetet =).
Musiker Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 (redigerat) Yes, det är detta är sammarbete. 😎 Vad händer härnäst då? Trummor? Redigerat 18 januari 2005 av Musiker
Ken Kängström Postat 18 januari 2005 Trådstartare Postat 18 januari 2005 Yes, det är detta är sammarbete. 😎 Vad händer härnäst då? Trummor? Ja vi ska få fram några förslag på hur refrängen ska låta. Så alla ös på nu =).
Tranback Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 Yes, det är detta är sammarbete. 😉 Vad händer härnäst då? Trummor? Ja vi ska få fram några förslag på hur refrängen ska låta. Så alla ös på nu =). ska jag bara lägga solo eller?
Ken Kängström Postat 18 januari 2005 Trådstartare Postat 18 januari 2005 Yes, det är detta är sammarbete. 😉 Vad händer härnäst då? Trummor? Ja vi ska få fram några förslag på hur refrängen ska låta. Så alla ös på nu =). ska jag bara lägga solo eller? Hmm ja det lutar åt det håller. Det är många som ska spela och om alla ska spela hela tiden så kan det bli lite väl mycket =). Så vi får dela upp det så gott det går hehe.
Tranback Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 Yes, det är detta är sammarbete. 😉 Vad händer härnäst då? Trummor? Ja vi ska få fram några förslag på hur refrängen ska låta. Så alla ös på nu =). ska jag bara lägga solo eller? Hmm ja det lutar åt det håller. Det är många som ska spela och om alla ska spela hela tiden så kan det bli lite väl mycket =). Så vi får dela upp det så gott det går hehe. jo håller med men att lägga ett solo blir perfekt för mig, men då blir det lättast om jag får ett gitarr komp att spela till
Ken Kängström Postat 18 januari 2005 Trådstartare Postat 18 januari 2005 Yes, det är detta är sammarbete. 😉 Vad händer härnäst då? Trummor? Ja vi ska få fram några förslag på hur refrängen ska låta. Så alla ös på nu =). ska jag bara lägga solo eller? Hmm ja det lutar åt det håller. Det är många som ska spela och om alla ska spela hela tiden så kan det bli lite väl mycket =). Så vi får dela upp det så gott det går hehe. jo håller med men att lägga ett solo blir perfekt för mig, men då blir det lättast om jag får ett gitarr komp att spela till Kanot =)
Joey Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Jag tänkte försöka lägga en slasksång ikväll, bara för att se om det passar min röst. Möjligtvis gör jag någon ändring i ditt förslag, Kenny 🙂 ! Vill Ni att jag skriver vidare på fler verser, förrefräng, brygga o.s.v? Refrängen blir lite svår, då vi inte riktigt vet hur den ska gå ännu 😆 vad säger ni? /Joey
Tokas Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Hehe, om ni har lust att lägga på afrikansk marimba på låten nånstans så säg till mig. 😄
staf Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Okey jag skulle väl kunna mixa då om ingen annan har anmält sig... Det jag kräver är att alla spår är 16/44.1/WAV. (Orkar inte 48 eller liknande eftersom det är ett helvete att konvertera till 16bit i slutändan). Alla filer ska vara bouncade från låtens början till låtens slut. Och allting ska vara tillgängligt för mig att hämta hem på en server. Spåren ska vara tydligt märkta med vad det är för ljud. I övrigt vill jag att låten ska vara sammanlagt runt 3 min total. 😏
Ken Kängström Postat 19 januari 2005 Trådstartare Postat 19 januari 2005 Okey jag skulle väl kunna mixa då om ingen annan har anmält sig...Det jag kräver är att alla spår är 16/44.1/WAV. (Orkar inte 48 eller liknande eftersom det är ett helvete att konvertera till 16bit i slutändan). Alla filer ska vara bouncade från låtens början till låtens slut. Och allting ska vara tillgängligt för mig att hämta hem på en server. Spåren ska vara tydligt märkta med vad det är för ljud. I övrigt vill jag att låten ska vara sammanlagt runt 3 min total. 😆 Låter helt ok från min sida. Vad säger ni gubbar? =)
Tranback Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Okey jag skulle väl kunna mixa då om ingen annan har anmält sig...Det jag kräver är att alla spår är 16/44.1/WAV. (Orkar inte 48 eller liknande eftersom det är ett helvete att konvertera till 16bit i slutändan). Alla filer ska vara bouncade från låtens början till låtens slut. Och allting ska vara tillgängligt för mig att hämta hem på en server. Spåren ska vara tydligt märkta med vad det är för ljud. I övrigt vill jag att låten ska vara sammanlagt runt 3 min total. 😆 Låter helt ok från min sida. Vad säger ni gubbar? =) jo visst bouncade? vad betyder det, kan inte alla sånna här svåra ord 😆
osiris Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Jag vill bara sätta igång å spela in 😆 Men Staf mixar bra, så vi kör på det =)
Ken Kängström Postat 19 januari 2005 Trådstartare Postat 19 januari 2005 Okey jag skulle väl kunna mixa då om ingen annan har anmält sig...Det jag kräver är att alla spår är 16/44.1/WAV. (Orkar inte 48 eller liknande eftersom det är ett helvete att konvertera till 16bit i slutändan). Alla filer ska vara bouncade från låtens början till låtens slut. Och allting ska vara tillgängligt för mig att hämta hem på en server. Spåren ska vara tydligt märkta med vad det är för ljud. I övrigt vill jag att låten ska vara sammanlagt runt 3 min total. 😆 Låter helt ok från min sida. Vad säger ni gubbar? =) jo visst bouncade? vad betyder det, kan inte alla sånna här svåra ord 😆 Att bounca är desamma som att göra en mixdown av det man har spelat in.
Tranback Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Okey jag skulle väl kunna mixa då om ingen annan har anmält sig...Det jag kräver är att alla spår är 16/44.1/WAV. (Orkar inte 48 eller liknande eftersom det är ett helvete att konvertera till 16bit i slutändan). Alla filer ska vara bouncade från låtens början till låtens slut. Och allting ska vara tillgängligt för mig att hämta hem på en server. Spåren ska vara tydligt märkta med vad det är för ljud. I övrigt vill jag att låten ska vara sammanlagt runt 3 min total. 😛 Låter helt ok från min sida. Vad säger ni gubbar? =) jo visst bouncade? vad betyder det, kan inte alla sånna här svåra ord 😆 Att bounca är desamma som att göra en mixdown av det man har spelat in. och så att även om ljudpåret bara är 8 takter eller nått så ska man göra en mixdown på alla takter som ska va med i låten eller?
osiris Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Okey jag skulle väl kunna mixa då om ingen annan har anmält sig...Det jag kräver är att alla spår är 16/44.1/WAV. (Orkar inte 48 eller liknande eftersom det är ett helvete att konvertera till 16bit i slutändan). Alla filer ska vara bouncade från låtens början till låtens slut. Och allting ska vara tillgängligt för mig att hämta hem på en server. Spåren ska vara tydligt märkta med vad det är för ljud. I övrigt vill jag att låten ska vara sammanlagt runt 3 min total. 😛 Låter helt ok från min sida. Vad säger ni gubbar? =) jo visst bouncade? vad betyder det, kan inte alla sånna här svåra ord 😆 Att bounca är desamma som att göra en mixdown av det man har spelat in. och så att även om ljudpåret bara är 8 takter eller nått så ska man göra en mixdown på alla takter som ska va med i låten eller? Korrekt.
Joey Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Jag antar att du inte vill ha några effekter pålagda på wav-filerna utan att du lägger på dem vid mixningen. Inte heller att man boostar med ngn sorts mastring, typ T-rex o.s.v. Alltså helt rena wav filer Har jag rätt eller fel, Staf? /Joey
hammagrella Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Lajbans! Är det för sent att anmäla sig? Jag kan köra shakers och/eller yla kör! 😠
staf Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Okey jag skulle väl kunna mixa då om ingen annan har anmält sig...Det jag kräver är att alla spår är 16/44.1/WAV. (Orkar inte 48 eller liknande eftersom det är ett helvete att konvertera till 16bit i slutändan). Alla filer ska vara bouncade från låtens början till låtens slut. Och allting ska vara tillgängligt för mig att hämta hem på en server. Spåren ska vara tydligt märkta med vad det är för ljud. I övrigt vill jag att låten ska vara sammanlagt runt 3 min total. 😠 Låter helt ok från min sida. Vad säger ni gubbar? =) jo visst bouncade? vad betyder det, kan inte alla sånna här svåra ord 😳 Att bounca är desamma som att göra en mixdown av det man har spelat in. och så att även om ljudpåret bara är 8 takter eller nått så ska man göra en mixdown på alla takter som ska va med i låten eller? Korrekt. yes
staf Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Jag antar att du inte vill ha några effekter pålagda på wav-filerna utan att du lägger på dem vid mixningen. Inte heller att man boostar med ngn sorts mastring, typ T-rex o.s.v. Alltså helt rena wav filer Har jag rätt eller fel, Staf? /Joey helt rätt 😠 ingen eq eller t-rex och alla filer bör vara med max dynamik inspelade
staf Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 tänkte bara påpeka att jag är borta största delen av februari så jag kan först börja pilla i Mars
Torre Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Finns det nåt helt slaskspår som man kan lägga trummorna till? Halvtakt i början borgar jag också för 😠 Funderar på rimshots tom
osiris Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 helt rätt 😠 ingen eq eller t-rex och alla filer bör vara med max dynamik inspelade Now you're asking for too much 😳
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.