Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Formen ser bra ut, lite ont i vänster knä bara. Men det ska inte hindra mitt musicerande 😎 Gör så som du vill ha den, if we don't like it we'll change it =) Okej låter bra =). Om ni får någon idé så ös på ni också.
osiris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Jag skulle gärna vilja ha trummorna i halvtakt... iaf i första versen men att det kommer igång senare i låten.
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Jag skulle gärna vilja ha trummorna i halvtakt... iaf i första versen men att det kommer igång senare i låten. Det skulle nog inte vara en dum idé. Det hänger förstås lite på hur sången bli också.
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Då får sången anpassa sig till trummorna 😎 Haha jo så går det också lösa =). Men jag tänkte på en sak. Om alla spelar in sitt och skickar till teknikern så kan det bli lite problem från min sida. För jag tänkte nämligen lägga några fina licks som svarar på sången ibland. Och om jag inte hör någon sång under inspelningen så blir det knepigt.
osiris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Då får du lägga på dom senare, du kan ju börja med ett solo eller vafan du nu ska göra =)
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Då får du lägga på dom senare, du kan ju börja med ett solo eller vafan du nu ska göra =) Okaj det låter kalas =).
B@kon Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 Ursäkta om jag avbryter! Men addic59 måste bara fråga en sak: Hur får du så grymt ljud på trummorna? Tycker jag iaf, hehe...
osiris Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 Ursäkta om jag avbryter!Men addic59 måste bara fråga en sak: Hur får du så grymt ljud på trummorna? Tycker jag iaf, hehe... Tycker att det är ett ganska illa ljud än så länge 😎 Men addic använder väl DFH?
Lundin Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 Hur ska ni göra sen? Det är bara audio som spelas in? monotagningar? Jag skulle vara jäkligt intresserad att göra en B-mix efter lavrell's A-mix 😏 ...om ni tar in utbölingar i erat band 😆 Hade jag haft möjlighet hade jag gärna lirat trummor eller percussion..men har grava begränsningar på det planet just nu.. 😆
Tranback Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 Mustafa, Vad har du för utrustning? Mickar? Ni som kompar akustiskt. Ska ni dubba era gitarrer 2 grr var? Det kan vara snyggt att panorera ut dom eller vad tror ni? ja, jag kör väll el-gura antar jag och isf så micar jag en VOX AD50VT stärkare med en ADK A51e
Joey Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 Nu har jag inte läst hela tråden, men jag vill gärna vara med och lägga leadsång. Hoppas att det är ok. Om ni/vi är för många så kan jag stå över till en annan gång. /Joey
Debree Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 Fan, precis när jag tänkte ge mig in i leken och testa leadsång 😏 Jaja, det får bli en annan gång. Jag kan ju alltid lägga nån kör eller nåt för skojs skull =)
Ken Kängström Postat 18 januari 2005 Trådstartare Postat 18 januari 2005 Mustafa: Göttert. Då ska vi nog kunna kirra ett sjuste ljud. Joey och Debree: Detta var en knivig sits. Joey var först ut. Men vi ska garanterat ha flrer samarbeten=). Sörj inte Debree. Din tur kommer inom kort =).
Ken Kängström Postat 18 januari 2005 Trådstartare Postat 18 januari 2005 Fan, precis när jag tänkte ge mig in i leken och testa leadsång 😳Jaja, det får bli en annan gång. Jag kan ju alltid lägga nån kör eller nåt för skojs skull =) Kör ja. Det kan du ju lägga. Eller vad säger gubbarna? Helt okej för min del.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 Jag kan ju lira precussion, om det behövs...
Debree Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 Joey och Debree: Detta var en knivig sits. Joey var först ut. Men vi ska garanterat ha flrer samarbeten=). Sörj inte Debree. Din tur kommer inom kort =). Jag får hålla utkik Kul projekt förresten, det ska du ha creds för må jag säga! 🙂
Ken Kängström Postat 18 januari 2005 Trådstartare Postat 18 januari 2005 Danny: Vad för precc? Osiris kör shaker iaf. Nåt speciellt du hade tänkt? =) Grahn: Muffins är ditt jobb =). Debree: Man tackar som tusan då =).
Ken Kängström Postat 18 januari 2005 Trådstartare Postat 18 januari 2005 (redigerat) LOVA ATT INTE SKRATTA haha. Nu jag jag sjungit in ett förslag på sångmelodi. Jag är absolut ingen sångare. Jag vet att det låter hemskt men ha överseende =). Your browser does not support the HTML5 audio tag Låter det som en okej sångmelodi grabbar? Joey? Redigerat 18 januari 2005 av addic59
Tranback Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 LOVA ATT INTE SKRATTA haha. Nu jag jag sjungit in ett förslag på sångmelodi.Jag är absolut ingen sångare. Jag vet att det låter hemskt men ha överseende =). Your browser does not support the HTML5 audio tag Låter det som en okej sångmelodi grabbar? Joey? ja melodin låter iaf bra 😱 nä men seriöst så kan det funka riktigt bra tror jag
Ken Kängström Postat 18 januari 2005 Trådstartare Postat 18 januari 2005 LOVA ATT INTE SKRATTA haha. Nu jag jag sjungit in ett förslag på sångmelodi.Jag är absolut ingen sångare. Jag vet att det låter hemskt men ha överseende =). Your browser does not support the HTML5 audio tag Låter det som en okej sångmelodi grabbar? Joey? ja melodin låter iaf bra 😱 nä men seriöst så kan det funka riktigt bra tror jag Jo jag tror det också. Joey och Lavrells flicka kommer fixa detta klockrent tror jag =).
osiris Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 Danny kan få skaka shakern om han vill... 😱 Melodin låter bra... Kör hårt 😛
Rojk Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 (redigerat) Ah, blir galen på mig själv att jag inte har gått in tidigare nu när jag läser igenom tråden. Jag är inte så bra men jag spelar elbas och piano och vi har flygel i kyrkan. Jag kom förresten in på Rytmus på piano på resrev, men det var väl för att jag hade gjort en egen låt 😱 Redigerat 18 januari 2005 av Rojk
Danny Cort (oregistrerad) Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 (redigerat) E du på danny? Ja för fan Shaker & congas/Derbouka. Rainmaker om det behövs. Men ingen jävla tamburin. Redigerat 18 januari 2005 av Danny Cort
Danny Cort (oregistrerad) Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 Danny kan få skaka shakern om han vill... 😱 Tack!
Ken Kängström Postat 18 januari 2005 Trådstartare Postat 18 januari 2005 E du på danny? Ja för fan Shaker & congas/Derbouka. Rainmaker om det behövs. Men ingen jävla tamburin. Gutt =). Du är uppskriven =). Rojk: Vi ska ha ett till samarbete efter denna =). Du står först i kön då =).
Tranback Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 E du på danny? Ja för fan Shaker & congas/Derbouka. Rainmaker om det behövs. Men ingen jävla tamburin. Gutt =). Du är uppskriven =). Rojk: Vi ska ha ett till samarbete efter denna =). Du står först i kön då =). åhh får man va med då också eller?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.