Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Ni som kompar akustiskt. Ska ni dubba era gitarrer 2 grr var?Det kan vara snyggt att panorera ut dom eller vad tror ni? Ja vi får först komma överens om vad vi ska spela men om vi snackar the ringa-racka-shit så är ju 3 dubbar grejtans med en svag i mitten och starkare utpanorerade som vanligt. men om nån ska plinka lite fingerplock så känns dubbning rätt onödigt. På dom svängigare partierna isåfall? Det styr man ju lite efter stämmningen i låten. Det får inte vara fullt hela tiden heller. eller?
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Fasen jag har skrivit 76 inlägg idag. Shit.
osiris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Fasen jag har skrivit 76 inlägg idag. Shit. Och jag har blivit veteran idag 🙂
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Fasen jag har skrivit 76 inlägg idag. Shit. Och jag har blivit veteran idag 🙂 Grattis =)
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Men allvarligt nu. Hmm hur ska vi göra nu? Ska alla spela in sitt och sedan skicka till den/dom som mixar eller?
osiris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Men allvarligt nu. Hmm hur ska vi göra nu? Ska alla spela in sitt och sedan skicka till den/dom som mixar eller? Det låter väl rimligt... hur skulle vi annars göra?
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 (redigerat) Men allvarligt nu. Hmm hur ska vi göra nu? Ska alla spela in sitt och sedan skicka till den/dom som mixar eller? Det låter väl rimligt... hur skulle vi annars göra? Nej jag tänkte bara få klart för mig hur det skulle gå till. Men nu behöver vi folk som är säkra på att mixa. Någon mer än jag jag som vill ha ett ganska kliniskt sound på låten? Redigerat 17 januari 2005 av addic59
Musiker Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Men allvarligt nu. Hmm hur ska vi göra nu? Ska alla spela in sitt och sedan skicka till den/dom som mixar eller? Ja, det tycker jag!
osiris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Jag vill ha ett ganska svävande sound... gärna shaker istället för hi-hat... 🙂
Musiker Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 (redigerat) Men allvarligt nu. Hmm hur ska vi göra nu? Ska alla spela in sitt och sedan skicka till den/dom som mixar eller? Det låter väl rimligt... hur skulle vi annars göra? Nej jag tänkte bara få klart för mig hur det skulle gå till. Men nu behöver vi folk som är säkra på att mixa. Någon mer än jag jag som vill ha ett ganska kliniskt sound på låten? Håller helt med! Clean men ända tryck naturligtvis. De akustiska gitarrerna utgör en väldigt viktig del av det soundet (det cleaniska alltså). Gärna mycket rör på ak. gurorna också. Inte så det distar dock, men så det ger karaktär. Redigerat 17 januari 2005 av Musiker
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Jag vill ha ett ganska svävande sound... gärna shaker istället för hi-hat... 🙂 Håller med. Eller hihaten ska ju finnas också men en shaker som står för svänget. Har ni några speciella önskemål? Tänkte vi kunde göra en sammanfattning på allt sedan så skriver jag in det i första inlägget.
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Men allvarligt nu. Hmm hur ska vi göra nu? Ska alla spela in sitt och sedan skicka till den/dom som mixar eller? Det låter väl rimligt... hur skulle vi annars göra? Nej jag tänkte bara få klart för mig hur det skulle gå till. Men nu behöver vi folk som är säkra på att mixa. Någon mer än jag jag som vill ha ett ganska kliniskt sound på låten? Håller helt med! Clean men ända tryck naturligtvis. De akustiska gitarrerna utgör en väldigt viktig del av det soundet (det cleaniska alltså). Gutt att vi är på samma våglängd =).
osiris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Skriv upp mig på percussion också... iaf shaker 🙂
Musiker Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 (redigerat) Skriv upp mig på percussion också... iaf shaker 😆 Tänkte precis säga det! Bra att du tog upp det! 🙂 Jag kan lägga tamburin! Är bra på det! Redigerat 17 januari 2005 av Musiker
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Skriv upp mig på percussion också... iaf shaker 🙂 Will do =)
osiris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 är det bara jag som agerar fler än ett instrument? 🙂 Vem var det som skulle göra trummor? blir det riktiga eller programmerade?
Musiker Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 är det bara jag som agerar fler än ett instrument? 🙂 Vem var det som skulle göra trummor? blir det riktiga eller programmerade? Real stuff tror jag! Eller?
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Jupp. Detta ska vara "på riktigt" (tycker jag). Större utmaning då =).
osiris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Yepp, men har Torre sån utrustning då? Kanske han har eftersom han anmälde sig 😎
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Yepp, men har Torre sån utrustning då? Kanske han har eftersom han anmälde sig 😎 Jo det får vi hoppas =). Torre?
Musiker Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Yepp, men har Torre sån utrustning då? Kanske han har eftersom han anmälde sig 😎 Det har han nog! Men, vad ska han spela till när han lägger trummorna. Fixar du addic59 nån grund med click som han kan lira till?
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Yepp, men har Torre sån utrustning då? Kanske han har eftersom han anmälde sig 😎 Det har han nog! Men, vad ska han spela till när han lägger trummorna. Fixar du addic59 nån grund med click som han kan lira till? Jupp men först måste vi ha en färdig låt att utgå ifrån.
Musiker Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 (redigerat) Yepp, men har Torre sån utrustning då? Kanske han har eftersom han anmälde sig 😎 Det har han nog! Men, vad ska han spela till när han lägger trummorna. Fixar du addic59 nån grund med click som han kan lira till? Jupp men först måste vi ha en färdig låt att utgå ifrån. Ja, precis. Redigerat 17 januari 2005 av Musiker
osiris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Låten är lite väl kort... är det meningen att det ska klippas och kopieras? Eller är den bara så kort? 😎
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Hur löser vi det? Har ni några förslag. Som ni märker så finns det ingen refäng än. Vill sikta på en ganska slående refräng. Vad sägs om denna formel? Intro 8 takter vers 16 takter brygga 16 takter vers 16 takter brygga 16 takter Ref 8 eller 16 takter vers 16 takter brygga 16 takter Ref 8 eller 16 takter Mellanspel 16 takter Solo 16 takter Ref 16 takter modifierad ref 16 takter outro 8 takter
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Låten är lite väl kort... är det meningen att det ska klippas och kopieras? Eller är den bara så kort? 😎 Nej nej den är bara i bebis stadiet =)
osiris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Men är det inte bara allra enklast om du spelar in den på piano exakt så som den ska vara... med nåt klick bara... Så får man lägga på det man tycker på den. Det blir så komplicerat om alla ska vara med å skriva en refräng när man jobbar via internet... tror jag...
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Men är det inte bara allra enklast om du spelar in den på piano exakt så som den ska vara... med nåt klick bara... Så får man lägga på det man tycker på den. Det blir så komplicerat om alla ska vara med å skriva en refräng när man jobbar via internet... tror jag... Hmm mjo det är sant. Men gör gärna förslag på refänger ni också. Jag börjar skissa lite imorgon. Ser formeln bra ut?
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 (redigerat) Ett önskemål om ni ska göra refrängen. Snåla inte med ackord som Sus2 Add9 Sus4 osv. Altså ackord med vänliga klanger. Det brukar gå hem =). Redigerat 17 januari 2005 av addic59
osiris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Formen ser bra ut, lite ont i vänster knä bara. Men det ska inte hindra mitt musicerande 😎 Gör så som du vill ha den, if we don't like it we'll change it =)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.