Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 (redigerat) Hejsan. Vi började nyss diskutera detta i en annan tråd. Att skriva en låt helt från grunden. Vore en riktigt kul grejj. Om det är några intresserade så kan ni ju hojta till. Jag vore tacksam om det fanns plats för mig som gitarrist =). Någon mer som ställer upp? Genre och arbetsyta osv kan vi diskuter när intresset är bekräftat =). Men jag röstar iaf på en akustisk inspelning i grunden. MVH//Kenny Your browser does not support the HTML5 audio tag 37 bars 4/4 100 bpm Formel att utgå ifrån: Intro 8 takter vers 16 takter brygga 16 takter vers 16 takter brygga 16 takter Ref 8 eller 16 takter vers 16 takter brygga 16 takter Ref 8 eller 16 takter Mellanspel 16 takter Solo 16 takter Ref 16 takter modifierad ref 16 takter outro 8 takter Medverkande än så länge: Addic59 - Elgitarr (lead) - Kenny@aeonic.se Mustafa - Elgitarr (lead) - gt_tabasko@hotmail.com Lavrell - Akustisk gitarr - m_lavrell@hotmail.com Osiris - Akustisk gitarr och Bas - robban@nixon.nu Lavrells flickvän - Sång Joey - Sång - Johan.Markstrom@astrazeneca.com jonasekman - Piano Torre - Trummor - black_rose_mortal@hotmail.com Musiker - Orgel - johan.nordin@musiker.nu Frelin - Kör - oskarfrelin@hotmail.com Danny Cort - Shaker & congas/Derbouka Ljudtekniker - Staf Missat någon? Redigerat 20 januari 2005 av addic59
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Jag är helt klart med och lägger ackegurorna 😲 Kalasbra =). Skriver upp dig =).
osiris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Jag är med... och gör nåt... gärna... Man vad ska jag göra? 😲 Ackeguran vart ju snodd mitt framför näsan på mig 😲 Mandolin kanske? 😲
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Jag är med... och gör nåt... gärna... Man vad ska jag göra? 😲 Ackeguran vart ju snodd mitt framför näsan på mig 😲 Mandolin kanske? 😲 Haha ja säg bara någonting som du skulle vilja göra så kirrar vi det =).
Tranback Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 jag är gärna med om det finns plats för nån gura till tyvär ingen stålsträngad acke för en sådan äger jag inte
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 PS. jag mastrar gärna 😲och mixar 😲 DS. haha 😲 Dom som vill får mixa och mastra så kan vi kanske rösta på den bästa eller någonting? Vore kul om man gjorde en liten halvseriös men ändå rolig grej av detta eller vad tycker ni?
osiris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Jag är med... och gör nåt... gärna... Man vad ska jag göra? 😲 Ackeguran vart ju snodd mitt framför näsan på mig 😲 Mandolin kanske? 🙂 Haha ja säg bara någonting som du skulle vilja göra så kirrar vi det =). Om jag vill vara inspelningstekniker då? Fixar du en studio åt mig då? 😲 Men jag är med iaf... på ett eller annat sätt... 🙂
Rojk Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Jag gör vad somhellst...jag kan köra triangel om ni vill 😲
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 jag är gärna med om det finns plats för nån gura till tyvär ingen stålsträngad acke för en sådan äger jag inte Det ska vi nog kunna lösa. Men då måste vi nog sortera våra uppgifter lite så vi inte krockar.
lavrell Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Kom på en till sak, min tjej kan ju sjunga om det är nåt som passar henne 😲 jag bara tar över tråden här 😲 sorry 😲
osiris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Kom på en till sak, min tjej kan ju sjunga om det är nåt som passar henne 😲 jag bara tar över tråden här 🙂 sorry 😲 Men lägg av nu lavrell 🙂 Först tar du min ackegura å sen tar du min flickvän 😄 Skojja 😲 *puss*
Tranback Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 jag är gärna med om det finns plats för nån gura till tyvär ingen stålsträngad acke för en sådan äger jag inte Det ska vi nog kunna lösa. Men då måste vi nog sortera våra uppgifter lite så vi inte krockar. lungt kul å få va me, but i'll have to warn you jag är fortfarande ny på hela inspelnings grejen med det lossnar och gitarren är inga problem
Odel Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 kanske är lättast om någon har en färdig låt att jobba vidare på?... lägger gärna ett gitarrspår eller så kan jag gapa lite kanske...
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Osiris: Vi ska nog hitta någon uppgift till dig. Någon som har förslag? Rojk: Hehe ja det är ju orginellt =). Vag kan du spela för instrument? Lavrell: Nej nej det är ingen fara. Det är "våran" tråd och inte "min" tråd =). Ett samarbete är ett samarbeta så ös på.
lavrell Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Kom på en till sak, min tjej kan ju sjunga om det är nåt som passar henne 😲 jag bara tar över tråden här 🙂 sorry 😲 Men lägg av nu lavrell 😄 Först tar du min ackegura å sen tar du min flickvän 😄 Skojja 🙂 *puss* hahaha 😄😲 inte lätt jag vet 🙂 vi får helt enkelt dubba varandra med ackegurorna. En kör med capo och en utan, brukar bli riktigt mumma (om det blir en sån låt dvs) 🙂
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 kanske är lättast om någon har en färdig låt att jobba vidare på?... lägger gärna ett gitarrspår eller så kan jag gapa lite kanske... Jag har faktsikt ett par klockrena grunder att utgå ifrån. Kan lägga upp dom imorgon?
osiris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Kom på en till sak, min tjej kan ju sjunga om det är nåt som passar henne 😲 jag bara tar över tråden här 😄 sorry 😲 Men lägg av nu lavrell 😄 Först tar du min ackegura å sen tar du min flickvän 😄 Skojja 🙂 *puss* hahaha 🙂😲 inte lätt jag vet 🙂 vi får helt enkelt dubba varandra med ackegurorna. En kör med capo och en utan, brukar bli riktigt mumma (om det blir en sån låt dvs) 🙂 Ja för fan, det blir mumma, vi får helt enkelt se till att det blir en sån låt. Så spelar du in med din ADK Vienna och jag med min Hamburg 🙂 Addic, Jag kan lägga bas om du vill också 🙂
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 jag är gärna med om det finns plats för nån gura till tyvär ingen stålsträngad acke för en sådan äger jag inte Det ska vi nog kunna lösa. Men då måste vi nog sortera våra uppgifter lite så vi inte krockar. lungt kul å få va me, but i'll have to warn you jag är fortfarande ny på hela inspelnings grejen med det lossnar och gitarren är inga problem Okej men det låter bra. Med lite instruktioner ska det nog kunna lösa sig =). Vad är din "specialié" inom gitarr? Jag är inriktad på solo och behärskar både blues, metal och alternativ. Gillar det där med att få till känsla =).
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Oken ska vi styra upp det här lite? Vilka gör vad än så länge?
lavrell Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Kom på en till sak, min tjej kan ju sjunga om det är nåt som passar henne 🙂 jag bara tar över tråden här 😄 sorry 😲 Men lägg av nu lavrell 😄 Först tar du min ackegura å sen tar du min flickvän 🙂 Skojja 🙂 *puss* hahaha 🙂😲 inte lätt jag vet 🙂 vi får helt enkelt dubba varandra med ackegurorna. En kör med capo och en utan, brukar bli riktigt mumma (om det blir en sån låt dvs) 🙂 Ja för fan, det blir mumma, vi får helt enkelt se till att det blir en sån låt. Så spelar du in med din ADK Vienna och jag med min Hamburg 😄 Addic, Jag kan lägga bas om du vill också 🙂 Det blir ju kalas! så får man en liten jämförelse med sin mic också 🙂 fan det här kan bli skoj! hoppas för *** att det passar sig med ackegura i låten då 😲 annars börjar jag böla, haha! 🙂
osiris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Det blir ju kalas! så får man en liten jämförelse med sin mic också 🙂 fan det här kan bli skoj! hoppas för *** att det passar sig med ackegura i låten då 😲 annars börjar jag böla, haha! 🙂 Ingen ackegura så är inte jag med 😲 Jodå 😲 Vad är det för låt då?
Tranback Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 (redigerat) jag är gärna med om det finns plats för nån gura till tyvär ingen stålsträngad acke för en sådan äger jag inte Det ska vi nog kunna lösa. Men då måste vi nog sortera våra uppgifter lite så vi inte krockar. lungt kul å få va me, but i'll have to warn you jag är fortfarande ny på hela inspelnings grejen med det lossnar och gitarren är inga problem Okej men det låter bra. Med lite instruktioner ska det nog kunna lösa sig =). Vad är din "specialié" inom gitarr? Jag är inriktad på solo och behärskar både blues, metal och alternativ. Gillar det där med att få till känsla =). jag är väll en sån som älskar att lägga ett jätte solo så man förstör för resten av bandet men jag kan även kompa 😆 Redigerat 17 januari 2005 av +MusTafA+
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 jag är gärna med om det finns plats för nån gura till tyvär ingen stålsträngad acke för en sådan äger jag inte Det ska vi nog kunna lösa. Men då måste vi nog sortera våra uppgifter lite så vi inte krockar. lungt kul å få va me, but i'll have to warn you jag är fortfarande ny på hela inspelnings grejen med det lossnar och gitarren är inga problem Okej men det låter bra. Med lite instruktioner ska det nog kunna lösa sig =). Vad är din "specialié" inom gitarr? Jag är inriktad på solo och behärskar både blues, metal och alternativ. Gillar det där med att få till känsla =). jag är väll en sån som älskar att lägga ett jätte solo så man förstör för resten av bandet men jag kan även kompa 😆 Vi lägger varsit solo =). Det blir nog kalas =). Osiris: Det är jätteokej för mig om det är okej för Lavrell =). Lägger upp en skiss på låtidén om några minuter här. Har dock massa fler i olika genrer.
osiris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Medverkande än så länge: Addic59 - Elgitarr Lavrell - Akustisk gitarr Osiris då? 😆 Ackegura, Mandolin, Bas, Elgura (komp)
Tranback Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Vi lägger varsit solo =). Det blir nog kalas =). låter kanon 😆
osiris Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Vi lägger varsit solo =). Det blir nog kalas =). låter kanon 😆 Stäm-solo 😎
Ken Kängström Postat 17 januari 2005 Trådstartare Postat 17 januari 2005 Hejsan igen. Lägger ut ett litet klipp här på en idé. Ni kan strunta i mixen i stort. Jag har en klockren sångmelodi i huvudet ifall det är så att inte detta duger. Och jag har annars andra låtar. Pianist är jag inte alls och inte violinist eller trummis (varning) =). Detta är helt programmerat. Your browser does not support the HTML5 audio tag MVH//Kenny
Tranback Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Hejsan igen. Lägger ut ett litet klipp här på en idé. Ni kan strunta i mixen i stort.Jag har en klockren sångmelodi i huvudet ifall det är så att inte detta duger. Och jag har annars andra låtar. Pianist är jag inte alls och inte violinist eller trummis (varning) =). Detta är helt programmerat. Your browser does not support the HTML5 audio tag MVH//Kenny vackert
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.