Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har ett litet problem som jag undrar om nån kan hjälpa mig med. Har ett pack med olika ljudfiler (loopar) som alla går i olika takt, och har lite problem att hitta takten på flera av dem, då många av dem har lite annorlunda takt också. Hur får jag loopen att gå i takt med min låt utan att veta tempot på loopen? Har för det mesta använt FL när jag proddar, då klickar jag bara på filen i fråga och väljer "fit to tempo" så blir den automatiskt i samma takt som låten. Har svårt att se att logic inte har någon liknande funktion.. Aja, vore extremt tacksam för svar, vet att man kan gå långa vägen och räkna ut tempot själv men vill lära mig programmet lite mer. Mvh /Simon

Annons
Postat

Drar du in den i arrange så ser du ju om loopen är för kort eller för lång i förhållande till låtens tempo.Oftast är ju loopar två eller fyra takter långa.

Håller du in alt , så kan du sedan dra ut eller trycka loopen till rätt tempo.Kom ihåg att göra det på en kopia av loopen och inte på originalet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.