insolitus Postat 24 februari 2004 Dela Postat 24 februari 2004 Förlåt om jag låter som en svenskalärare, men snälla försök att inte få några fula särskrivningar. Det ser mycket trevligare och seriösare ut utan särskrivningar. Jag vill inte gnälla på någon, och kan mycket väl ha gjort fel själv, men snälla... 🙂 Jag kan i och för sig inte hitta så många nu men det kan bli värre. 🙂 Fan, va illa det här lät, men hoppas ni fattar vad jag menar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plus o Minus Postat 24 februari 2004 Dela Postat 24 februari 2004 jag fattar vad du menar, ... men finner ingen som helst anledning till oro 🙂 mvh. kultur ambassaden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zkronk Postat 24 februari 2004 Dela Postat 24 februari 2004 Spela roll? Det viktigaste tycker jag är att man gör sig förstådd. Visst är ju trevligare att läsa korrekt svenska, men det är lätt hänt att man gör något litet fel när man skriver... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
patrik Postat 24 februari 2004 Dela Postat 24 februari 2004 Vad är en sär skrivning? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wollibolli Postat 24 februari 2004 Dela Postat 24 februari 2004 (redigerat) Jag tror det är sånt kassa säljare använder sig av ... Själv är jag mer orolig för undervattensbåtseldsläckningsaggregatsupphängningsanordningar och Norrlandsbygdsförtidspensionärsföreningsstyrelsesammanträdesprotokollskopior. Redigerat 24 februari 2004 av wollibolli Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 24 februari 2004 Dela Postat 24 februari 2004 Jag har också suttit och irriterat mig på detta i flera dagar... Skönt att någon orkade ta upp det. Jag garvar mest när jag ser mycket särskrivningar. Men, jag tycker definitivt inte att det ser bra ut, eller att man blir förstådd på rätt sätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plus o Minus Postat 24 februari 2004 Dela Postat 24 februari 2004 faller jag under denna kategori kanske 😉 mvh. kultur ambassaden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 24 februari 2004 Dela Postat 24 februari 2004 nej, inte alls. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plus o Minus Postat 24 februari 2004 Dela Postat 24 februari 2004 nej, inte alls. 😉 snacka om att känna sig träffad 😛 mvh. kultur ambassaden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 24 februari 2004 Dela Postat 24 februari 2004 Avigsidan's Sär skrivningar 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
insolitus Postat 24 februari 2004 Trådstartare Dela Postat 24 februari 2004 Hahahahahaha!!! Dom var bra. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 24 februari 2004 Dela Postat 24 februari 2004 Avigsidan är en mycket roande sajt. Min favvo: Skadeanmälningar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wicked_s Postat 24 februari 2004 Dela Postat 24 februari 2004 Frånochmednuskajaginteanvändasärskrivningarmerjaglovar... mvhpatrik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
®offe Postat 25 februari 2004 Dela Postat 25 februari 2004 😎 måste torka tårarna efter en skrattattack som lockade in arbetskamraterna i rummet... 😉 Avigsidan var helt sjukt bra... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
unbornichen Postat 25 februari 2004 Dela Postat 25 februari 2004 iof är det bara en vanesak. eftersom folk läser mer engelska nu för tiden så ser man tydligare att man tar efter sättet englska skrivs på. så småningom lär juh de flesta särskriva i svenska också. kanske där det kommer ifrån i alla fall? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 26 februari 2004 Dela Postat 26 februari 2004 Avigsidan är en mycket roande sajt. Min favvo: Skadeanmälningar Så mycket har jag aldrig fått skratta på länge. 😏 Skitbrasida.Verkligen. 😳😳😮😄😄 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 26 februari 2004 Dela Postat 26 februari 2004 Det var några år sen, men jag hörde att min farsa satt och asgarvade framför datorn i en halvtimme, och jag började undra vad han höll på med. Sen garvade vi tillsammans i en halvtimme till. Det är en hysteriskt bra sida om man vill liva upp sin trötta själ lite. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gzede (oregistrerad) Postat 26 februari 2004 Dela Postat 26 februari 2004 jag måste hålla med trådskaparen.. det blir ju kortslutning i huvudet när folk skriver t ex "Ljud kort".. eller "Grov het" eller vad man nu hittar på.. samma som vissa gillar att skriva "Mobil telefon".. framför mig ser jag en stoor telefon, typ gammal NMT-härk.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sepejens Postat 26 februari 2004 Dela Postat 26 februari 2004 samma som vissa gillar att skriva "Mobil telefon".. framför mig ser jag en stoor telefon, typ gammal NMT-härk.. Eller bara en mobil telefon? Alltså en telefon som är mobil, i bemärkelsen "går att ta med sig"? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 26 februari 2004 Dela Postat 26 februari 2004 Ja helt klart. ...eller Havre Gryns Gröt....funkar juh inte. 😠 Men jag vill påpeka en liiiiiiten grejj bara. Det finns folk som kanske inte vet när man ska särskriva eller inte särskriva. Man måste ha ett visst överseende... En del har väldigt stor kunskap inom det svenska språket. Andra har det inte. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gzede (oregistrerad) Postat 26 februari 2004 Dela Postat 26 februari 2004 Ja helt klart. ...eller Havre Gryns Gröt....funkar juh inte. 😠 Men jag vill påpeka en liiiiiiten grejj bara. Det finns folk som kanske inte vet när man ska särskriva eller inte särskriva. Man måste ha ett visst överseende... En del har väldigt stor kunskap inom det svenska språket. Andra har det inte. 😆 Bättre att skriva ihop engång för mycket en en gång för lite 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 27 februari 2004 Dela Postat 27 februari 2004 såg en igår som hade skrivit isär ombyggnad... alltså: Om byggnad 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 27 februari 2004 Dela Postat 27 februari 2004 Bästa särskrivningen såg jag på en lapp på Växjö universitet (Var nog meningen dock): Kul turk rock. (Kulturkrock) 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 4 januari 2006 Dela Postat 4 januari 2006 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 4 januari 2006 Dela Postat 4 januari 2006 Det heter svensklärare. INTE svenskalärare. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 4 januari 2006 Dela Postat 4 januari 2006 Nej. Det heter svensk lärare. 😆😄😄🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 4 januari 2006 Dela Postat 4 januari 2006 Nej. Det heter svensk lärare. 😆😄😄🙂 Ja, men då betyder det att läraren är svensk. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 4 januari 2006 Dela Postat 4 januari 2006 Nej. Det heter svensk lärare. 😆 😆 😄 😄 Ja, men då betyder det att läraren är svensk. 😄 Jaha... 🙂😆😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 4 januari 2006 Dela Postat 4 januari 2006 Nej. Det heter svensk lärare. 😆 😄 😄 😆 Ja, men då betyder det att läraren är svensk. 😄 Jaha... 😆😄😄 Men vad heter det om läraren är utlänning...? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 4 januari 2006 Dela Postat 4 januari 2006 Nej. Det heter svensk lärare. 😆 😄 😄 😆 Ja, men då betyder det att läraren är svensk. 😄 Jaha... 😆😄😄 Men vad heter det om läraren är utlänning...? 🙂 utländsk lärare? Lärare med utländsk ursprung? Hehe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.