Jump to content
Annons

Fönsterlösning mellan kontrollrum och live rum


varulf

Recommended Posts

Hej!

Sitter och planerar och funderar. Hur gör man med fönstren mellan live rummet och kontrollrummet när live rummet är ett flytande "rum i rum". Ska man sätta ett glas i liverums väggen och ett glas i kontrollrums väggen? i så fall hur ska man göra för att få det snyggt i mellanrummet? Man kan ju inte bygga ihop dom direkt?

Jag har kikat runt på forumet ett tag men inte hittat nå om detta.

/mvh Ulf

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En variant kan vara att sätta upp två små kameror och två skärmar till dem, så slipper man svagheten i väggen som fönstret ger.

Ok - kanske inte lika kul eftersom det inte känns som lika nära kontakt, men ändå...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

ja ett glas i varge rum.

tjockt laminatglas. jag har 9 och 13mm glas, olika tjocklek för att dom då har olika resonans frekvens.

det var vad glsmästaren rekomenderade

mellan väggarna("karmen" mellan glasen) har jag satt tjock glasfiber absorbent, vit undertakskiva(ecophon modus).

jag gjorde en snabb ritning förut som visar själva bygg konstruktionen( observera att den inte är gjord med några mått)

post-19551-1276555681_thumb.jpg

en närbild på mitt fönster där man ser färdiga konstruktionen:

post-19551-1276556089_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
ja ett glas i varge rum.

tjockt laminatglas. jag har 9 och 13mm glas, olika tjocklek för att dom då har olika resonans frekvens.

det var vad glsmästaren rekomenderade

mellan väggarna("karmen" mellan glasen) har jag satt tjock glasfiber absorbent, vit undertakskiva(ecophon modus).

jag gjorde en snabb ritning förut som visar själva bygg konstruktionen( observera att den inte är gjord med några mått)

en närbild på mitt fönster där man ser färdiga konstruktionen:

[

Aha! tror jag har sett en sån lösning tidigare, men visste inte att det va mellan "flytande rum".

riktigt snygg skiss! tack så mycket.

Nu är det bara planlösnings problemet kvar...

Redigerat av varulf
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...