Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena

Är ute efter ett par monitorer och undrar om någon har något att säga om Behringer B2030A Truth?

Tacksam för all hjälp ni kan ge.

Ola

• 1 månad senare...
Annons
Postat

Ingen? Jag hittar nästan bara bra saker att läsa om dem men det finns alltså ingen som testat dem?

Folk som testat dom vet att dom låter bra. Dock anses Behringer vara ett B-märke i dessa seriösa kretsar, kanske därav den rådande tystnaden.

En känd profil i detta forumsamanhang brukade hävda att B2030A är den mest: (med risk att felcitera) ärliga monitorn för <10 000:-/par.

Har du hittat beg till ok pris? Köp!

Quarryman (oregistrerad)
Postat

När jag köpte mina för c:a 2 år sedan tyckte jag att de var de överlägset bästa i den prisklassen, och jag är fortfarande nöjd.

Postat

Tack för svaren!

På musikbörsen kostar de 2200 kr st, men på thomann kostar de 2400 kr per par! Hur kan det vara en sån enorm skillnad?

Då är det bara att lista ut om jag verkligen har plats till dem. Och hur stor chans det är att grannarna börjar klaga när jag använder dem.

Postat

Väldigt prisvärda monitorer.. Det borde ha varit en nolla till i slutet på prislappen faktiskt.. Jag har suttit vid sådana då och då och slås ofta av tanken.. "Behringen kan göra bra saker i bland"... 😉

Men som alltid då det gäller monitorer så låter dom aldrig bättre än den akustiska miljö dom verkar i 🙂

Quarryman (oregistrerad)
Postat

Köpte ett sådant par som jag illa kvickt lämnade tillbaka. Jag fick in radio i dom bland annat, kanske säger något om kvaliteten.

Jag kan ochså få in radio i mina när jag lyssnar på sr.se :rolleyes:

Postat

Att du fick in radio i dom säger väl inget om kvalitén på högtalarna utan snarare om kvalitén på din jordning och dina skärmade kablar !?

Köpte ett sådant par som jag illa kvickt lämnade tillbaka. Jag fick in radio i dom bland annat, kanske säger något om kvaliteten.

• 2 veckor senare...
Postat

Att du fick in radio i dom säger väl inget om kvalitén på högtalarna utan snarare om kvalitén på din jordning och dina skärmade kablar !?

När jag bytte ut dom så försvann radioljuden, trots samma ojordade uttag och samma skärmade kablar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.