Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare

Jag går i Ibanez tankar och funderar på en Ibanez RGT6EXFX då jag vill ha fast stall.

Är det någon som har erfarenhet av denna, rätta mig om jag trampar i klaveret men de motsätter ju lite mot de andra Rg gitarrerna då

den har fast stall och EMG mickar istället?

Kan inget om Ibanez men är sugen att pröva nytt har spelat mest Jackson innan.

Spelar mest Heavy metal, black metal men gillar även country och snällare musik men de ska väl låta bäst när ja spelar metal.

Har spelat i drygt 5 år. Så va tror ni? Har inte kunnat prova för har inte hittat på någon än i någon affär så sådana svar undanbedes

Så nån som vet ? Nice eller bajs?

Tacksam för svar

Annons
Postat

RG är en trevlig serie. De flesta jag provat har jag inte behövt klaga över.

Just den du frågar efter har jag inte provat, men utgår ifrån att den är kanon (med tanke på tidigare erfarenhet från RG).

Jag har haft två RG7'or, en med svaj och en utan. Den utan har jag kvar. EMG är alltid EMG och passar utmärkt till metal.

Go for it! 😛

Postat

Jag provspelade en idag faktiskt, på en Ibanez Toneblaster TBX150H stärkare och den lät inte allt för lockande när man spelade typ solon , alldeles för "kall" ton tycker jag men det går väl att fixa med effekter säkert kan inget om de :/

Postat

Jag skulle säga att det är precis så EMG-mickar låter... men det är min högst personliga åsikt. Kallt och ruggigt 😕

Postat

85an som satt i halsläge va mkt bättre isåfall, men om jag skulle vilja ha bra drag men mer värme ? Vad finns det för alternativ ? Seymour Duncan blackouts kanske ?

Postat

Gitarren är super unik som det är nu. Dels som nämnts, har den EMG mickar i sig standard(EMG 81 och EMG 85) och fast stall. Men vad som definitivt kan utmärka sig otroligt mycket i denna gitarr är neck thru! Jag hittade den precis faktiskt på thomann och ska köpa gitarren i sommar. Kan inte mer än säga att det är en super gitarr till ett grymt bra pris! Du, och alla andra Ibanez fans, borde verkligen köpa den.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.