kenjoswe Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Hej alla, Jag har en Pentium 4 maskin med 512 meg ram. Har Win2003Server som operativ. Inga tjänster är dock igång samtidigt med CubaseSX. När jag kör med lägsta latency inställning får jag en massa knäpp vid uppspelning. Kör jag med högre latency får jag istället problem med att synka uppspelning med inspelning. Är detta en hårddiskfråga? Eller kan jag lösa detta med att dubbla Ram-minnet? /Kent J.
holmgrenstefan Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 hej där....du har inte fölite minne tror inte det spelar så stor roll i läget som nu. du har för långsamt ljudkort eller slö dator. och eftersom det integår at få så mycket snabbare pc är det troligtvis så att du ställer för höga krav på just den hårdvaran du har. snabbare ljudkort löser troligtvis problemet.
captain nemo (oregistrerad) Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 Du skriver inte vilken hastighet din processor går med... //nemo
kenjoswe Postat 21 januari 2005 Trådstartare Postat 21 januari 2005 Processorn (Intel P4) går med 2,4 Ghz.
Claes Holmerup Postat 21 januari 2005 Postat 21 januari 2005 Det är ett helt normalt problem - och det blir värre ju fler spår/VSTi du kör samtidigt. Datorn eller ljudkortet klarar inte att hantera hur mycket som helst på lägsta latency-inställningen, helt enkelt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.