stax Postat 13 juni 2010 Postat 13 juni 2010 Hej Jag kör Cubase 5 och vill i detta program splitta upp en loop i 4/8/16 lika stora delar, alltså inte använda mej utav hitpoints utan dividera loopen rakt av. Man tycker att det borde funka att använda hitpointsdelen i sampleeditorn och välja t.ex "use 1/4" i hitpoints och sedan öka sensitivityslidern, problemet är att loopen ändå inte delas upp i lika delar utan hitpointsen fäster mot transienterna istället. Finns det något enkelt sätt att göra detta i Cubase?
Nikolaus Postat 13 juni 2010 Postat 13 juni 2010 (redigerat) Om du vet/tar reda på tempot på loopen så borde du kunna använda saxen med "grid"(linjal) inställd på 4/8/16. Kanske finns det någon funktion om du markerar loopen, som sätter tempot automatiskt på området så att "grid"(linjal) och click passar in? Redigerat 13 juni 2010 av Nikolaus
D200 Postat 13 juni 2010 Postat 13 juni 2010 (redigerat) TROR att nån av CTRL eller ALT ska göra att man dels kan måla ut saker som midi eller samplingar kvantiserat så om man håller in den så kan man dra och det landar saker på varje fjärdedel, åttondel osv...då borde det ju gå att klippa med? Har jag för mig bara... Redigerat 13 juni 2010 av D200
stax Postat 13 juni 2010 Trådstartare Postat 13 juni 2010 Hej och tack för svaren. Tempobestämma och klippa loopar på olika sätt i arrangefönstret kan jag redan. Funktionen "Definition -> manual adjust" i sampleeditorn placerar ut markeringarna precis som jag vill ha dem, fast det går naturligtvis inte att klippa upp loopen efter dessa. Anledningen till att jag vill använda mej utav sampleeditorn är att när man klippt upp loopen mycket enkelt mappar upp delarna i groove agent one.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.