moberg2236 Postat 17 januari 2005 Postat 17 januari 2005 Det finns tre varianter av arts tube MP. Jag funderar om den billigaste räcker eller om det är lika bra att gå på den stora noshörningen? Vad är skillnaderna förklara för en som itne kan nåt? Ska jag överhuvudtaget införskaffa nån av dom eller ska jag satsapå nån annan rör-pre amp?
joachime Postat 18 januari 2005 Postat 18 januari 2005 Jag har bara erfarenhet av den tidigaste modellen (den billigaste antar jag). Och den är användbar om man vill att ett ljud ska få lite rörkaraktärestik. Men som mickförstärkare är den inte så kul. Brusar mycket och distar lätt.
moberg2236 Postat 18 januari 2005 Trådstartare Postat 18 januari 2005 beställde art tube mp studio v3 istället. tror ni den räcker till?
HugoDrax (oregistrerad) Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Om jag har förstått det rätt så är det samma grunddesign o arkitektur i alla 3 modeller, med olika extra finesser. Modellerna efter den första ("Tube Mp") innehåller deras "OLP" limiter vilket nog var en vettig tanke. Den senaste V3an har en mändg färdiga presets tror jag. Så grundsoundet är nog detsamma hela serien igenom. Låter mkt bra i mitt tycke, men man får sitta ett tag tills man hittar optimala nivåer som inte distar.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.